دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه آرمان: معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد گفت: سود قطعی اوراق مشارکت مربوط به سال ۸۶ معادل ۸۸/۲۸درصد است که در دهه فجر سال جاری پرداخت می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا مزجی اظهار کرد: سود قطعی اوراق مشارکت سال ۸۶ را امسال از طریق شعب بانک ملت به خریداران این اوراق عرضه می‌کنیم که این سود در سال ۸۶ به طور علی‌الحساب ۵/۱۵ درصد بود و امسال به ۸۸/۲۸درصد رسیده است. یعنی سود بیشتری به این اوراق تعلق می‌گیرد که در دهه مبارک فجر پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سود اوراق مشارکت سال ۸۷ نیز ۴۸/۲۹درصد است، افزود: در سال ۸۷ سود اوراق مشارکت ۱۸ درصد بود که اکنون سود بیشتری نصیب این اوراق خواهد شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد سهم‌الشرکه شهرداری را در ٢٠‌ پروژه فعال مشارکتی بالغ بر هزار‌ و‌٤٨٤‌ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: براساس مصوبه بودجه امسال ۲ هزار‌و‌١٠٠‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تعریف شده که ٨٠‌ درصد از این سهم‌الشرکه در حوزه اقتصادی انجام گرفته است. مزجی با اظهار امیدواری در خصوص محقق شدن بودجه مدنظر تا پایان سال، تصریح کرد: در حوزه فروش شاهد تحقق ۶/۴۴ درصدی بودجه ریالی هستیم و در حوزه بودجه ساختاری نیز درصورت اجرایی‌شدن تفاهم‌نامه با بانک‌های سپه به مبلغ ٤٩٠‌ میلیارد تومان و تجارت به مبلغ ٥٩٠‌میلیارد تومان، این تحقق به ١٠٠‌ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های شهر مشهد با توجه به حضور سالانه ٢٥‌ میلیون زائر داخلی و یک‌ میلیون‌ و‌٥٠٠‌‌ هزار زائر خارجی زیاد است، گفت: باید از این ظرفیت برای حضور سرمایه‌گذاری‌های مختلف و سرمایه‌های مردمی استفاده شود.

معاون شهردار مشهد با بیان اینکه در این شهر افزایش فعالیت‌های اقتصادی هیچ‌گاه با توجه به وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع) دچار رکود نخواهد شد، بیان کرد: یکی از اهداف اصلی ما این است که تا می‌توانیم علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در اقتصاد مشهد را افزایش دهیم و امروز بین سرمایه‌گذار و شهرداری مشهد ارتباط بسیار خوبی وجود دارد. مزجی افزود: در همین رابطه تفاهم‌نامه‌هایی نیز منعقد شده که برای اجرای آنها شورای اسلامی شهر مشهد همت بسیار جدی داشت.