دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از دوبانده شدن محور بجنورد به چمن‌بید تاپایان مردادماه سال ۹۴ خبرداد. مهندس علی‌اصغر بدیعی‌مقدم در رابطه با محور بجنورد به جنگل گلستان که به جاده مرگ شهرت یافته، گفت: پس از بررسی‌ها و جلسات مکرر با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزارتخانه، مقرر شد محور بجنورد به چمن‌بید حداکثر تا پایان مردادماه سال ۹۴ به پایان رسیده و دوبانده شود.

وی افزود: دوبانده شدن این محور شامل ۲۰ کیلومتر از محور بجنورد به آشخانه و ۲۰ کیلومتر از محور آشخانه به جوزک می‌شود که تا پایان مردادماه سال ۹۴ به اتمام می‌رسد.

مهندس بدیعی مقدم اعتبار اختصاص‌یافته برای دوبانده کردن این محور را ۴۱ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: تاکنون ۲۵میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده بود و ۱۶ میلیارد تومان مابقی نیز با پیگیری‌های انجام گرفته جدیدا تخصیص یافته است. وی متذکر شد: با پیگیری‌های صورت گرفته و اهمیت این محور، طرح دوبرابر شدن اعتبارات این محور در سال ۹۴ به ۸۰ میلیارد تومان به مجلس ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ، تاثیر بسزایی در سریع‌تر آماده شدن این محور خواهد داشت. بنا بر اعلام رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی طی سفر مقام معظم رهبری به این استان مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال و در بودجه سال جاری مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای باند دوم محور بجنورد به جنگل گلستان پیش‌بینی شده که فقط ۱۰ درصد آن اختصاص یافته بود.

به‌دلیل پرتردد بودن و وقوع بیش از نیمی از تصادفات جاده‌های اصلی و فرعی خراسان شمالی در محور بجنورد به جنگل گلستان از این محور به‌عنوان جاده مرگ یاد می‌شود.