دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه آرمان: مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: پروژه ۱۳۱۲ واحدی یاس در بلوار توس مشهد در حال انجام است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رشید صحابی با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از اهداف معاونت اقتصادی شهرداری مشهد احداث مسکن مجموعه‌ای در مناطق کم‌برخوردار شهر است، که با اجرای چندین پروژه در حال انجام است. وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این حوزه، پروژه یاس با کاربری مسکونی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، تجاری و پارکینگ می‌باشد که در بلوار توس منطقه ۲شهرداری مشهد در حال احداث است.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی این پروژه ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساحت ۶۰ هزار و ۱۹۸ متر مربع احداث می‌شود که دارای ۱۹۵ هزار مترمربع زیربنا است.

صحابی تصریح کرد: پروژه یاس در یک منطقه کم‌برخوردار با ویژگی آپارتمان‌های مناطق برخوردار، استانداردهای روز و کیفیت بالا احداث می‌شود که با دارا بودن خدماتی همچون شعب بانک، کلینیک درمانی، فضای ورزشی، مسجد و واحدهای تجاری می‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم ناحیه باشد.

وی با اشاره به سهم ۲۲ درصدی شهرداری مشهد در این پروژه که در حدود ۳۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود، بیان کرد: از زمانی که احداث پروژه یاس در محدوده بلوار توس به‌عنوان یک منطقه کم‌برخوردار آغاز شده است بسیاری از مالکان این محدوده ترغیب شده‌اند تا در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشابه مشارکت کنند.

صحابی گفت: ۱۴۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع از زیربنای پروژه یاس به واحدهای مسکونی اختصاص یافته و ۳۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع نیز برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شده است. وی افزود: ۱۴۰۰ متر مربع تجاری، یک هزار مترمربع کاربری فرهنگی و هنری، ۶۰۰ مترمربع آموزشی و ۴۲۳ مترمربع کاربری بهداشتی و درمانی موجود در این پروژه می‌تواند نیازهای بسیاری از خانواده‌های ساکن در محدوده پروژه را برطرف کند.