دنیای‌اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان آماده پذیرش و همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور و انجام فعالیت‌های تجاری، ‌اقتصادی و صنعتی در منطقه است. سیدعلی موسوی اظهار کرد: توانسته‌ایم ظرف یک سال گذشته ۱۵ پروژه اقتصادی و صنعتی را در محدوده منطقه آزاد اروند تعریف و راه‌اندازی کنیم. وی با اشاره به حضور رایزنان بازرگانی، تجاری و صنعتی سازمان توسعه تجارت ایران در ۲۰ کشور جهان در منطقه آزاد اروند و بازدید آنان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه آزاد اروند عنوان کرد: این افراد آمادگی خود را برای مذاکره و معرفی توانمندی منطقه اروند به تجار، سرمایه‌گذاران و صنعتگران کشور محل خدمت خود اعلام کرده‌اند. معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: در دیدار دو روزه رایزنان بازرگانی، تجاری و صنعتی سازمان توسعه تجارت ایران در ۲۰ کشور جهان از منطقه آزاد اروند نشست‌ها و جلسات تخصصی متعددی با حضور دست‌اندرکاران اتاق‌های بازرگانی، تجار و سرمایه‌گذاران و مدیران ارشد سازمان برگزار شد.

موسوی یادآور شد: در یک سال اخیر میزان جذب سرمایه به‌دلیل توسعه فعالیت‌ها و رایزنی‌های مختلف سازمان منطقه آزاد اروند در کشورهای همجوار و در میان تجار و بازرگانان خارجی کشورهای مختلف به‌ویژه اروپایی رشد قابل قبولی داشته است.

این مسوول عنوان کرد: آنچه امروز در محدوده جدید منطقه آزاد اروند شاهد انجام و اجرای آن هستیم حاصل تلاش‌ها، پیگیری‌ها و تصمیمات در هیات‌مدیره این سازمان است که ما نیز در همین چارچوب و به‌منظور سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های اتخاذشده عمل می‌کنیم.