دنیای‌اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: برای توسعه شهرستان گیلانغرب باید برنامه‌های ویژه و مطابق شرایط این شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد. ابراهیم رضایی بابادی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گیلانغرب افزود: شهرستان گیلانغرب با توجه به خسارت‌های فراوان متحمل‌شده در جنگ تحمیلی استحقاق بیشتری برای توسعه و شکوفایی دارد، از این رو باید در این جهت نهایت تلاش و اهتمام خود را به‌کار گیریم.

وی با اشاره به شرایط و ظرفیت‌های مناسب شهرستان گیلانغرب برای توسعه گفت: بخش کشاورزی یکی از ظرفیت‌های خوب این شهرستان برای پیشرفت است، از این رو برنامه اجرای سدها و همچنین تحول بخش کشاورزی باید با جدیت دنبال و پیگیری شود.

استاندار کرمانشاه فعال شدن بازارچه سومار را نیز یکی از شرایط خوب برای رونق اقتصادی مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: تمامی کارها و اقداماتی که برای توسعه بازارچه‌ها صورت می‌گیرد تنها به‌منظور رونق اقتصادی و ارتقای وضعیت معیشتی مردم مرزنشین است، زیرا اعتقاد داریم که امنیت پایدار در مرزها با حضور مردم و تحقق توسعه و عمران در این مناطق حاصل می‌شود. از سوی دیگر با توجه به مقاومت‌ها و ایثارگری‌های مردم مرزنشین در طول ۸ سال دفاع مقدس، چنین مردمی مستحق ارائه خدمات بیشتر و توسعه و شکوفایی هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان گیلانغرب حالت بن بست به خود گرفته است، برای خارج شدن این شهرستان از این حالت، ایجاد مسیر بازارچه سومار به گیلانغرب و همچنین ایجاد یک مسیر ترانزیتی برای تردد راهیان نور در این شهرستان در اولویت‌های کاری قرار گرفته است.

استاندار کرمانشاه همچنین اظهار کرد: برنامه‌های توسعه و اجرای سدهای این شهرستان باید ظرف مدت ۱۰ روز توسط آب منطقه‌ای به مدیریت ارشد استان ارائه تا اعتبارات لازم برای اجرای آنها تخصیص داده‌شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان باید به فعلیت تبدیل شوند و این کار شدنی است و با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده، این شهرستان ظرف سه سال آینده متحول خواهد شد.رضایی تصریح کرد: کار بازگشایی بازارچه سومار باید هر چه سریع‌تر نهایی شود، زیرا این موضوع تحول و رونق اقتصادی در این منطقه را به دنبال خواهد داشت.وی گفت: مرزنشینان در انجام کارهای مربوط به کول‌بری و تجارت اولویت دارند، زیرا این موضوع ضمن اینکه امنیت پایدار را در مرزها به دنبال دارد، منجر به شکوفایی و توسعه و عمران در این مناطق نیز می‌شود.