دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تکمیل پروژه احداث کارخانه نمک‌زدایی میدان لب سفید خبر داد. به گزارش روبط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حمید بورد اظهار کرد: عملیات اجرایی این کارخانه به اتمام رسیده و هم‌اکنون در مرحله راه‌اندازی آزمایشی قرار دارد و به زودی به‌طور رسمی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: این کارخانه با ظرفیت فرآورش روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت نخستین واحد نمک‌زدایی در میدان لب سفید است که با هدف افزایش کیفیت نفت خام استحصال شده از این میدان احداث شده است.

مهندس بورد اعتبار اجرای این پروژه را ۲۳۴ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تجهیزات اصلی این کارخانه شامل دیسالتر، مخازن تحت فشار مایعات هیدروکربوری، گاز، سوخت و آب، مبدل حرارتی آب و نفت و کوره پیش گرمکن غیرمستقیم نفت خام است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۶ طرح با اعتبار ۹ هزار میلیارد ریال در زمینه احداث و توسعه واحدهای نمک‌زدایی نفت در این شرکت در دست اجرا است گفت: در صورت تامین اعتبار لازم پروژه‌های احداث کارخانه نمک‌زدایی گچساران۳ و بی بی حکیمه۱ نیز در سال‌جاری افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند.

بورد هدف از اجرای پروژه‌های نمک‌زدایی را ایجاد یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز ظرفیت جدید نمک‌زدایی برشمرد.