دنیای اقتصاد-کرمانشاه: مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 193 روستا در سال جاری در استان کرمانشاه خبر داد.
مهندس سید حمید فانی اظهار کرد: با گازرسانی به این روستاها تعداد ۱۷ هزار خانوار روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.
وی افزود: از حدود هزار و ۷۰۰ روستای واجد شرایط گازرسانی در استان کرمانشاه تاکنون ۲۵۳ روستا که عموما جزو روستاهای بزرگ و پرجمعیت استان هستند، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.
مهندس فانی تصریح کرد: با اقداماتی که تاکنون در زمینه گازرسانی به روستاها انجام شده ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در استان کرمانشاه به ۳۱ درصد رسیده است که از میانگین کشوری پایین‌تر است و برای جبران این کمبود برنامه‌ریزی برای توسعه گازرسانی به روستاها به صورت جدی در دستور کار شرکت گاز استان کرمانشاه قرار دارد.
وی تصریح کرد: به این منظور و بر مبنای برنامه تعریف شده در ابتدای سال جاری، مقرر شد تا پایان سال ۹۳ تعداد ۲۰۰ روستا به شبکه گاز متصل شوند که خوشبختانه برنامه مذکور با شتاب مناسبی در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه‌های تدوین شده ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در استان کرمانشاه تا پایان سال ۹۴ به میانگین کشوری برسد.