دنیای اقتصاد - بندرعباس: قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر قشم از افزایش 15 درصدی اقامت انبوه میهمانان و گردشگران در جزیره عجایب هفت گانه خلیج فارس، خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مهندس فرزین حقدل با بیان این مطلب گفت: ثبت رقم بیش از یک میلیون و ۲۹۸ هزار نفر شب اقامت مسافران نوروز ۹۳ قشم، نشان از رشد ۱۵ درصدی آن در مقایسه با نوروز سال گذشته دارد.
وی افزود: از ۲۵ اسفند ۹۲ تا پایان سیزدهمین روز از بهار ۹۳، یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۴۹۷ شب اقامت مسافران نوروزی در جزیره قشم به ثبت رسیده که ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته با یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۴۷۰ نفر شب اقامت، است.
این مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر قشم با اشاره به رشد ۸۹ درصدی ورود مسافران از طریق خطوط هوایی به این جزیره گفت: افزون بر ۱۵ هزار مسافر از ۲۵ اسفند ۹۲ تا ۱۳ فروردین ۹۳ از طریق ۹ شرکت هواپیمایی وارد قشم شدند که نشان از رشد ۸۹ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با بیش از ۸ هزار مسافر ورودی به این جزیره دارد.
وی به ورود افزون بر ۶۲۳ هزار مسافر از طریق اسکله‌ها و فرودگاه بین‌المللی قشم طی مدت یاد شده اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز با توجه به ثبت ورود بیش از ۶۱۷ هزار مسافر در مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش سفر‌ها به قشم هستیم.
حقدل در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: تعداد مسافران خروجی جزیره قشم طی مدت یاد شده از طریق اسکله‌ها و فرودگاه بین‌المللی قشم ۶۰۹ هزار نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با خروج بیش از ۶۱۷ مسافر، یک درصد کاهش داشته‌ایم که نشان از علاقه‌مندی مسافران برای ماندن در جزیره قشم دارد.
به گفته وی، ورود ۱۰۶ هزار و ۲۱۲ دستگاه خودرو میهمانان جزیره قشم از طریق اسکله پل به لافت با استفاده از شناورهای ویژه حمل (لندینکرافت ها) در مقایسه با ورود ۱۰۵ هزار و ۶۷۲ دستگاه در مدت مشابه سال قبل نشان از افزایشنیم درصدی در این حوزه دارد.
قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفرهای قشم در پایان اظهار کرد: طی ۱۸ روز گذشته ۲۶۳ هزار و ۸۳۹ نفر از میهمانان نوروزی از سایت‌های ویژه گردشگری قشم بازدید کرده‌اند.
جزیره قشم همه ساله شاهد حضور انبوه مسافرانی است که با هدف استفاده از سایت‌های گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب به این جزیره در جنوب ایران سفر می‌کنند که اوج آن را می‌توان در ایام تعطیلات پایان سال و نوروزی مشاهده کرد.