افتتاح معدن شن و ماسه در شهر «کیلان»
دنیای اقتصاد- استان تهران- صادق شاهیان نطنزی: با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کیلان پروژه‌های ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی، جایگاه سی ان جی و معدن شن و ماسه این شهر به بهره‌برداری رسید.
ضرورت ایجاد ساختمان آتش‌نشانی
سیدجلیل چوبداری، شهردار کیلان در مراسم افتتاح ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی اظهار کرد: شهر کیلان در گذشته ساختمان آتش نشانی و جایگاه مشخص و خوبی نداشت و یکی از ضروریات شهر کیلان بود.
چوبداری اضافه کرد: پروژه ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال (مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و دو میلیارد ریال از درآمد شهرداری کیلان) هزینه شده است.
خرید معدن شن و ماسه از بخش خصوصی
در ادامه شهردار کیلان با اشاره به پروژه خرید یک مجموعه معدن شن و ماسه افزود: معدن شن و ماسه «آهوان کردر» محله «اتحاد» متعلق به بخش خصوصی بود که این بخش به دلایلی شکست خورد و تا مرحله مصادره و توقف عملیات در سازمان صنایع و معادن به پیش رفت که امسال شهرداری با همکاری و همدلی شورای شهر این معدن را خریداری کرد.
چوبداری اضافه کرد: برای خرید و پرداخت بدهی سازمان صنایع و معادن این معدن بالغ بر ۱۰میلیارد ریال و راه‌اندازی مجدد حدود پنج میلیارد ریال هزینه شده است.
این مسوول افزود: بهره‌برداری از این معدن، درآمد مستمر ماهانه حدود یک میلیارد ریال برای شهرداری و اشتغال تقریبی ۱۵نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰نفر به صورت غیر مستقیم را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: مصالح ساختمانی شهر کیلان خصوصا ماسه، از ورامین، پاکدشت و ایوانکی تامین می‌شد که زمان و مسافت را برای تامین مصالح ساختمانی به صفر‌ رساندیم و اکنون با وجود این معدن شن و ماسه، دیگر نیازی نیست که مردم راه طولانی را طی کنند و همچنین این معدن آمادگی پاسخگویی به نیاز پروژه‌های عمرانی شهرستان دماوند و شهرداری‌های همجوار را نیز دارد.
جایگاه سی ان جی، یک ضرورت
در ادامه شهردار کیلان با اشاره به پروژه جایگاه سی ان جی افزود: این پروژه نیز که در محله «کردر» قرار داده شده است از دیگر ضروریات شهر کیلان است که در گذشته مردم برای رفع این نیاز خود باید مسافت طولانی را تا «گیلاوند» طی می‌کردند که اکنون این نیاز را در درون شهر داریم. وی اضافه کرد: اعتبارات اجرایی جایگاه سی ان جی توسط شرکت فرآورده‌های نفتی انجام شده است. اما زمین و همکاری‌های لازم آن توسط شهرداری تامین و در اختیار شهرداری کیلان قرار داده شده است، که این پروژه نیز برای حداقل ۶نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
چوبداری افزود: هم‌اکنون به‌دلیل بارش سنگین برف و باران و برودت هوا در شمال کشور که منجر به کاهش فشار گاز شده است، تا اطلاع ثانوی کلیه جایگاه‌های سی ان جی تعطیل است که امیدواریم پس از رفع کاهش فشار گاز مناطق شمالی کشور، به زودی شاهد خدمات‌رسانی این جایگاه به عموم باشیم.
طرح‌های انجام شده و در دست انجام
شهردار کیلان در ادامه به پروژه‌های انجام شده در سال جاری پرداخت و افزود: تاکنون حدود ۱۵ کیلومتر آسفالت معابر شهری از جمله زیرسازی و آسفالت چهار کیلومتر ابتدا تا انتهای خیابان شهید احمدی، ورودی بلوارهای «وادان» و «کردر»، منطقه «ساران» و.... انجام شده است. سید جلیل چوبداری در ادامه درخصوص پروژه‌های در دست انجام شهرداری نیز گفت: بیش از ۷۰ درصد پروژه ساختمان همایش و جلسات شهرداری به اتمام رسیده است که امیدواریم به‌زودی شاهد اتمام کار و افتتاح آن باشیم. وی افزود: پروژه بزرگ «مجتمع تفریحی، گردشگری و اقامتی» در زمینی حدود پنج هکتار که بخشی از آن متعلق به بخش خصوصی بوده و در حال خریداری از مالکان هستیم و بخش دیگری که متعلق به اراضی دولتی بوده است، در مرحله اجرایی قرار دارد که تاکنون ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی به همراه داشته است. این پروژه را به طور جدی در سال ۹۳پیگیری خواهیم کرد.
چوبداری افزود: پروژه پارک «ساران» که دارای مساحت حدود ۲ هزار متری است نیز تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن انجام شده است که پس از پایان یافتن فصل سرما، تکمیل و شاهد افتتاح این پروژه نیز خواهیم بود. تاکنون بالغ بر پنج میلیارد ریال برای این پارک هزینه شده است.
حذف پیچ‌های خطرناک محورها
شهردار کیلان در ادامه به حذف پیچ‌های خطرناک شهر کیلان پرداخت و گفت: با وجود اینکه حذف پیچ‌های خطرناک محورهای شهر کیلان در قالب وظایف شهرداری نیست، اما به عنوان شهروند کیلانی با هدف جلوگیری از حوادث ناگوار بر خود وظیفه دانستیم.
وی افزود: پس از حذف پیچ‌ها، مسافت ۲کیلومتری به یک کیلومتر کاهش خواهد یافت و در این پروژه که در جاده کمربندی قرار دارد تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیش رفته‌ایم و امیدواریم این پیچ‌های خطرناک را در سال ۹۳ به حداقل برسانیم که البته این موضوع اعتبار و هزینه خود را به دنبال دارد و اعتبار مالی
مورد نیاز این پروژه حدود ۲۰میلیارد ریال است.
این مسوول در پایان اظهار کرد: خرسندیم که در این مدت سه سال که بنده در شهرداری حضور پیدا کرده‌ام، موفق شده‌ایم رتبه شهرداری را از درجه ۲ به چهار و بودجه ۱۵ میلیارد ریالی را به ۱۰۰میلیارد ریال ارتقا دهیم.
کیلان شهری واقع در استان تهران و در
شرق شهر تهران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان دماوند و در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی شهر دماوند و ۸۶ کیلومتری شرق تهران در دره‌ای در حاشیه رودخانه جمع‌آبرود قرار دارد.