دنیای اقتصاد - زنجان: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در دیدار با شهردار جدید زنجان بر لزوم صدور مجوزهای حفاری برای ساخت تاسیسات زیرزمینی و کابل‌کشی‌های برق با هدف تامین برق متقاضیان جدید شهری تاکید کرد و گفت: باید جابه‌جایی تیرهای برق حادثه‌ساز که در اثر اجرای طرح‌های عمران شهری در معبر عمومی قرارگرفته‌اند و نحوه تامین منابع مالی برای تغییر مسیر شبکه، کابلی کردن تاسیسات با کار کارشناسی و تسهیل در تامین اعتبارات آن تسهیل شود.
مهندس عادل کاظمی، اجرای طرح‌های عمران شهری و تاثیر متقابل آن بر تاسیسات شبکه‌های توزیع نیروی برق را یادآور شد و افزود: محل استقرار پست‌های توزیع از جمله‌ پست‌های هوایی، زمینی، کمپکت و غیره در معابر عمومی با هدف بهبود وضعیت کیفیت برق مصرفی مشترکان شهری و جبران ضعف ولتاژ در برخی از مناطق شهری باید مورد توجه مسوولان شهری قرار گیرد.
به گفته وی، اجرای روشنایی معابر و بهبود روشنایی معابر شهری و حل و فصل حساب‌های فی مابین ناشی از بدهی برق مصرفی و سایر موارد طرفیت مرتفع شود. وی با اشاره به شاخه زنی و هرس درختان با هدف جلوگیری از اتصالی و بروز خاموشی‌های برق مشترکان ادامه داد: تامین برق سایت کارگاهی و تامین منابع و تسریع در اجرای کامل طرح باید بررسی شده و ماده ۶۹ ذکر شده در قانون بودجه امسال و تامین برق واحدهای اداری شهرداری و نیز پارک‌ها و میادین از طریق انرژی‌های خورشیدی با همکاری دو طرف اجرایی شود. کاظمی، صدور پایان کار طرح‌های ساختمانی، اداری و صدور پروانه‌های مربوط به طرح‌های برق از سوی شهرداری را خواستار شد و گفت: مسائل مربوط به رعایت حریم برق از جمله تجاوز به حریم بر اثر ساخت بناهای مسکونی که منشا حوادث غیرمترقبه هستند و برخی مواقع منجر به حادثه جانی می‌شود، با همکاری دوطرف به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. وی ابراز امیدواری کرد: در صورت تعامل دستگاه‌های اجرایی شاهد توسعه بیش از پیش شهری خواهیم بود.