دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با راه‌اندازی 3 کارخانه جدید نمک‌زدایی در این شرکت تا پایان سال جاری، ظرفیت نمک‌زدایی در این شرکت 200 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد. مهندس حمید بورد افزود: سه طرح احداث نمک‌زدایی بی‌بی‌حکیمه، گچساران ٣ و لب سفید به ترتیب با پیشرفت ٩٦، ٨٦ و ٩٥ درصدی در حال اجرا هستند و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه ظرفیت نمک‌زدایی در این شرکت هم اکنون یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه است، افزود: با اجرای طرح‌های نمک‌زدایی در مناطق مختلف حوزه‌های تحت امر این شرکت یک میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه به ظرفیت نمک‌زدایی در مناطق نفت‌خیز جنوب افزوده می‌شود و ظرفیت نمک‌زدایی نفت خام در این شرکت به سه میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه خواهد رسید.
وی به طرح احداث کارخانه نمک‌زدایی در میدان لب سفید اشاره و تصریح کرد: این نخستین کارخانه نمک‌زدایی است که در میدان لب سفید احداث می‌شود و دارای ٣٠ هزار بشکه در روز ظرفیت فرآورش نفت نمکی است.
بورد یکی از پروژه‌های مهم طرح‌های نمک‌زدایی را احداث کارخانه نمک‌زدایی شماره یک بی بی حکیمه اعلام کرد و افزود: این کارخانه ٥٥ هزار بشکه در روز ظرفیت دارد و در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: چگونگی تامین آب مورد نیاز برای فرآیند نمک‌زدایی نفت خام از نکات مهم پروژه احداث کارخانه نمک‌زدایی شماره یک بی‌بی‌حکیمه بوده که پس از مطالعات انجام شده برای تامین آب مورد نیاز کارخانه حدود ٤٠ کیلومتر خط لوله انتقال آب از واحد آبرسانی سردشت به سیاه مکان و از آنجا به محل ساخت کارخانه ایجاد شده است.