دنیای اقتصاد - بندرعباس: ناظر گمرکات هرمزگان با بیان اینکه صادرات کالا از گمرکات هرمزگان در شش ماه امسال 35 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، گفت: در این مدت 17میلیون تن کالا به ارزش 4میلیارد و 74میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.
علیدادی بیان کرد: ارزش کالاهای صادراتی نیز در شش ماه اول سال جاری 13درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. وی خاطر نشان کرد: مواد پتروشیمی، موادمعدنی، سنگ‌آهن، روغن‌های سبک و محصولات کشاورزی از جمله کالاهایی است که به کشورهای امارات متحده عربی، چین، هند، سریلانکا و تایوان صادر شده است.
ناظر گمرکات هرمزگان اعلام کرد: در شش ماه امسال ۲میلیون و ۲۰۰هزار تن کالا به ارزش ۹میلیارد و ۸۴۰میلیون دلار از گمرکات هرمزگان ترانزیت شده است. علیدادی اظهار کرد: ترانزیت کالا از نظر ارزش ۶ درصد و از نظر وزن ۳ درصد افزایش داشته است.
وی درخصوص میزان واردات کالا از طریق گمرکات هرمزگان گفت: در این مدت ۴میلیون و ۵۰۰هزار تن کالا به ارزش ۷میلیارد و ۷۰۸میلیون دلار از طریق گمرکات هرمزگان وارد کشور شده است. علیدادی ابراز کرد: کالاهای وارداتی از نظر ارزش ۱۹درصد و از نظر وزن ۱۷درصد کاهش داشته است. به گفته وی کالاهای اساسی، روغن خام و ماشین‌آلات مکانیکی از جمله کالاهای وارداتی است که از کشورهای کره، چین، مالزی و برزیل وارد شده است.