دنیای‌اقتصاد- همدان- مجید ملکیان: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از افزایش 5 درصدی مصرف برق در استان خبر داد. حاجی رضا تیموری افزود: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با اطلاع‌رسانی و مشارکت مردم مصرف برق در این استان حدود ۱۰ درصد کاهش یافت؛ اما در سال جاری روند مصرف افزایش داشته است.
وی از مردم و رسانه‌ها خواست برای کاهش مصرف برق، انرژی‌های تحویلی را بهینه مصرف کنند و در ساعات پیک بار (اوج بار) حتی الامکان از وسایل پرمصرف برق استفاده نکنند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۵۲۶ انشعاب واگذار و ۳۴ هزار کنتور نصب و در پنج ماه امسال نیز ۱۰ هزار و ۵۱۵ انشعاب واگذار و ۱۱ هزار کنتور نصب شده است.
وی اظهار کرد: سرقت سیم و تجهیزات شبکه و تاسیسات توزیع و انتقال برق از سال ۸۴ تا ۹۱ روند افزایشی داشته است که در شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند سرقت سیم‌های برق به صفر رسیده است.
وی اضافه کرد: اصلاح شبکه‌های فرسوده و قدیمی و استفاده از کابل‌های خودنگه دار، تعدیل بار ترانس‌های عمومی و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز از فعالیت‌های شرکت برق برای کاهش خاموشی در استان همدان بوده است.
وی افزود: مطالبات شرکت برق از مشترکان ۴۱۶ میلیارد ریال است که بدهی مشترکان خانگی شهری ۴۷ میلیارد ریال و بدهی مشترکان روستایی ۱۰۰ میلیارد ریال است.
وی اظهار کرد: مطالبات شرکت برق از اداره‌های عمومی استان همدان ۱۸۵ میلیارد ریال است که از این رقم بدهی آب و فاضلاب شهری و روستایی ۷۷ میلیارد ریال است.
مدیر‌عامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: در حال حاضر همه روستاهای استان همدان به تعداد یک هزار و ۶۴ روستا از نعمت برق بهره‌مند هستند و تنها چند روستا با دو تا سه خانوار برق ندارند که با اختصاص اعتبار، برق‌رسانی به این روستاها نیز انجام می‌شود.
تیموری افزود: استان همدان ۶۱۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد آن خانگی و بقیه مشترکان عمومی، کشاورزی، تجاری و صنعتی هستند.