دنیای اقتصاد- کرمانشاه- الهام اکبری: دومین جلسه طرح مباحث و بررسی منطقه ویژه اقتصادی قصر شیرین با حضور استاندار، معاونت برنامه‌ریزی استانداری، ریاست اتاق کرمانشاه، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و سرمایه‌گذاران کرمانشاهی در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.
در این نشست کیوان کاشفی، رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به اینکه قصر شیرین پیشانی تجاری استان است، اظهار کرد: وجود دو مرز رسمی به فاصله ۴۰کیلومتر و دسترسی به اقلیم کردستان و عرب‌نشین عراق، ویژگی منحصر به فردی است که تنها در این منطقه وجود دارد.
وی در‌خصوص منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین افزود: هم‌اکنون شرایطی به وجود آمده که قطب تجاری استان تبدیل به قطب صنعتی شود و شرایط توسعه اقتصادی و صنعتی کرمانشاه فراهم شده است. کاشفی ادامه داد: زمین و امکاناتی که در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین و در حدفاصل دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی وجود دارد، فضایی را ایجاد کرده که بتوانیم کارگاه‌های تولیدی استان و کشور را در آن منطقه متمرکز کنیم و این مساله‌ اسباب اشتغال، رفاه و تولید ثروت را در منطقه به وجود خواهد آورد.
وی با اشاره به تاکید استاندار برای اینکه از سرمایه‌گذاران داخل استان برای راه‌اندازی این منطقه استفاده شود، ادامه داد: ما نیز در اتاق بازرگانی جسله‌ای داشتیم و به فعالان اقتصادی حقیقی و حقوقی فراخوان دادیم، تا برای آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین شرکت و در سود و سهام آن شریک باشند. وی یادآور شد: سرمایه‌گذاران فراوانی نیز از خارج استان برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده اند و از همین رو تا بیستم مهرماه سال جاری به سرمایه‌گذاران استان زمان داده شده تا در صورت علاقه حضور خود را در این منطقه ویژه اقتصادی اعلام کنند.
کاشفی افزود: برای راه‌اندازی فاز اول این منطقه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است که به صورت ۳۰۰ هزار سهم یک میلیون تومانی تقسیم می‌شود و برای آغاز عملیات اجرایی سرمایه‌گذاران باید ۳۰ درصد این مبلغ را تامین کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی قصر شیرین به صورت کنسرسیومی از سهامداران اداره خواهد شد.