دنیای اقتصاد- همدان-وحید ملکیان: معاون مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی همدان گفت: باید 12 هزار و 72 واحد مسکن مهر برای شهریورماه آماده می‌شد که از این تعداد 10 هزار و 649 واحد آماده افتتاح است.
حسین جلالیان در جلسه شورای مسکن استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر در استان همدان ۳۹ هزار و ۸۳۹ واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده است.
وی گفت: در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۷۳ درصد از مراحل ساخت مسکن مهر به مرحله نازک‌کاری رسیده است.
معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی همدان در ادامه به بحث خرید و فروش مسکن مهر اشاره کرد و افزود: بحث فروش اقساطی مسکن در استان همدان نسبت به قبل بهتر شده است.
وی تصریح کرد: در بحث افتتاح واحد‌های مسکن مهر در همدان، ۱۲ هزار و ۷۲ واحد باید در ماه جاری آماده می‌شد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۴۹ واحد آماده افتتاح شده است.
جلالیان ابراز کرد: واحدهای مسکن مهر در اکثر شهرستان‌ها آماده تحویل است و هیچ مشکلی از این بابت نداریم.
وی افزود: شهرستان همدان تنها منطقه‌ای است که واحد‌های مسکن مهر در آن با مشکل خدماتی روبه‌رو‌ هستند.
معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی همدان خاطرنشان کرد: از ۱۲ هزار واحد مسکن مهر استان، تعداد ۹ هزار و ۷۱۳ واحد در شهرستان ملایر بوده که ۶۵ درصد آن به مرحله نازک‌کاری رسیده است.
وی با بیان اینکه در مجموع دو هزار و ۸۵۰ واحد مسکونی آماده تحویل است، ابراز کرد: از مشکلات سایت مسکن ملایر می‌توان به عدم روشنایی در معابر و اعتبار برای احداث شبکه آب اشاره کرد.
جلالیان ادامه داد: در شهرستان نهاوند نیز پنج هزار و ۱۰۸ واحد مسکن مهر در حال ساخت است که ۶۱ درصد از مرحله ساخت آن به مرحله نازک‌کاری رسیده و یک‌هزار و ۳۰۰ واحد آن نیز آماده افتتاح است.
وی خاطرنشان کرد: در تویسرکان از دو هزار و ۵۵۸ واحد مسکن مهر ۸۹ درصد به مرحله نازک‌کاری رسیده که از مشکلات این سایت آسفالت معبر و نصب انشعاب آب است که تاکنون انجام نشده است.
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی همدان به واحد‌های مسکن مهر در بهار اشاره کرد و افزود: در شهرستان بهار دو هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی، به مرحله نازک‌کاری رسیده که ۲۴۰ واحد آن آماده تحویل است.
وی عنوان کرد: در شهرستان فامنین نیز خواستار افزایش سقف تسهیلات از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان هستیم.
جلالیان درخصوص شهرستان‌های کبودرآهنگ و رزن نیز اذعان کرد: در کبودرآهنگ یک پروژه ۲۲۸ واحدی داریم که ۶۰ درصد آن به مرحله نازک‌کاری رسیده است. وی با بیان اینکه در رزن نیز دو طرح مسکن مهر در دمق و قروه درجزین فعال است، افزود: در طرح قروه درجزین به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیدیم و پروژه‌های دمق نیز ۷۰ درصد پیشرفت دارد.
معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی همدان با تاکید بر تسریع در امر تسهیلات خیرین مسکن‌سازان خاطرنشان کرد: در استان همدان ۱۵۰ واحد مسکونی توسط خیرین مسکن‌ساز در حال احداث است که خواستار ارائه تسهیلات تا رسیدن فصل سرما هستیم تا ساخت فوندانسیون این واحد‌ها را آغاز کنیم.
وی در پایان از رسیدن سهمیه ابلاغی تسهیلات سال ۹۱ بافت‌های فرسوده به بانک‌های ملی، کشاورزی، صادرات و تجارت خبر داد و گفت: سهمیه ابلاغی بافت‌های فرسوده بانک‌های سپه، رفاه و ملت تاکنون به دستشان نرسیده تا در اختیار افراد متقاضی تسهیلات بافت فرسوده قرار دهند.