دنیای اقتصاد-کرمانشاه- الهام اکبری: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مسافران تابستانی دیدار از آبشار پیران را فراموش نکنند.
محمدرضا ستایش‌فر در این باره اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی است که هر کدام از آنها می‌تواند دنیایی از شگفتی و حیرت برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.
وی افزود: یکی از زیباترین نقاط گردشگری استان کرمانشاه، منطقه آبشار پیران در شهر سرپل ذهاب است که یقینا برای گردشگران جاذبه‌ای کم‌نظیر خواهد بود.
ستایش فر اظهار کرد: این آبشار زیبا در روستای پیران از توابع بخش مرکزی، دهستان ذهاب و در ۹ کیلومتری شهر سرپل ذهاب واقع شده است که این روستا نیز از شمال و شرق به کوه بان زرده و از جنوب به کوه پلتوکری محدود می‌شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: روستای پیران دارای آب و هوای معتدل و گرم است و رودخانه زیبا و پرآب الوند در جنوب این روستا جریان دارد.
وی افزود: روستای کوهپایه‌ای پیران، بافت مسکونی متمرکزی دارد و عبور نهر آب از میان کوچه‌های روستا همراه با درختان قدیمی چنار، تبریزی و گردو که روستا را در برگرفته‌اند، جلوه جذابی به روستا بخشیده است.
ستایش فر یادآور شد: همچنین جنگل‌های انبوه و متراکم درختان بلند و زیبای چنار، تبریزی و گردو، چشم‌اندازهای بسیار زیبا، زمینه‌های مساعدی برای گذران اوقات فراغت فراهم کرده‌اند و از سوی دیگر آبشار بلند و زیبای پیران که از دل کوه‌ها و صخره‌های اطراف سرازیر می‌شود، در زمره جاذبه‌های بسیار کم‌نظیر روستای پیران است.
وی خاطرنشان کرد: روستای پیران از طریق شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، کرند غرب و گیلان غرب در استان کرمانشاه قابل دسترسی است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: آبشار پیران هم از بالا (یعنی جاده ریجاب) و هم از پایین (جاده روستای پیران در سرپل ذهاب) قابل دسترسی است.