دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از شناسایی چهارهزار و 600 فقره انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد و گفت: تا زمان حاضر 50 درصد این انشعاب‌ها ساماندهی شده است.
محمدعلی صنیعی‌نژاد با اشاره اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب شهری براساس ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، اظهار کرد: ساماندهی انشعاب‌های غیرمجاز به منظور کاهش درصد آب به حساب نیامده و جذب درآمدهای سرمایه‌ای و جاری طبق یک برنامه‌ریزی منسجم در دست انجام است و با استفاده‌کنندگان آن برخورد قانونی به عمل‌ می‌آید.
وی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰انشعاب غیرمجاز آب در خوزستان ساماندهی شده و کار ساماندهی مابقی انشعاب‌ها نیز در دست پیگیری و اقدام است.
صنیعی‌نژاد گفت: بیشترین انشعاب‌های مورد اشاره در مناطق حاشیه‌نشین شهرها قرار دارد و ساکنان این مناطق به صورت ثبت نشده و غیرمجاز از آب استفاده‌ می‌کنند.
وی ادامه داد: وجود اشتراک‌های غیرمجاز در شهرها موجب افزایش ۲ تا سه برابری هزینه جاری اداره‌ها شده که این عامل ارائه خدمات مطلوب را به مردم با مشکلاتی مواجه کرده است.