دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران از حفر 79 حلقه چاه نفت و گاز به متراژ ١٦٠ هزار و ٧٢٤ متر حفاری چاه‌های نفت و گاز در پنج ماه نخست امسال به‌وسیله ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.
دکتر ناصر قلی‌پور گفت: تحقق این میزان حفاری نسبت به شاخص برنامه عملیاتی پیش‌بینی شده ١٠ هزار متر افزایش دارد. وی چاه‌های حفر شده را به ترتیب شامل ۳۶ حلقه چاه توسعه‌ای، یک حلقه اکتشافی و ٤۲حلقه تعمیری برشمرد. قلی پور در ادامه به شرکت‌های طرف قرارداد شرکت ملی حفاری ایران اشاره کرد و افزود: از این چاه‌ها ٤٨ حلقه در حوزه فعالیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ٥ حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، یک حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، ٥ حلقه در شرکت نفت فلات قاره و ٢٠ حلقه در قالب پروژه‌ها حفر و تکمیل شد.
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی نکته بارز حفاری‌های انجام شده را پیشی گرفتن از برنامه زمانبندی شده دانست و بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت در مدت پیش گفته، حفاری و تکمیل ١٧ حلقه چاه ٢١١ روز زودتر از برنامه محقق شد که از نظر اقتصادی ارزش بالایی دارد.
قلی‌پور انجام ٥٣٢ مورد عملیات ویژه، ٣ هزار و ١٨٢ مورد عملیات فنی از جمله ١٧ هزار و ٩٤٥ متر حفاری جهت‌دار و یک هزار و ٣٠ متر مغزه‌گیری از ٣٧ حفره و ٧٥ مورد جا‌به‌جایی دستگاه‌های حفاری خشکی و دریایی به مدت ٦٨٧ روز از دیگر فعالیت‌های محقق شده توسط شرکت ملی حفاری در مدت یاد شده اعلام کرد.