دنیای‌اقتصاد- ساری: مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران اعلام کرد این شرکت برای فروش کاغذ روزنامه به مطبوعات استان کمتر از قیمت بازار آمادگی دارد.
ابوالفضل روغنی گلپایگانی در نشستی خبری با اعلام اینکه هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده در جنگل‌های شمال کشور توسط این شرکت احداث شده است، اظهار کرد: این شرکت به‌منظور احیای جنگل نسبت به جنگل‌کاری ۱۶ هزار هکتار در عرصه‌های تحت مدیریت خود اقدام کرده است.
وی با اشاره به اینکه به ازای برداشت هر قطعه درخت در شمال کشور، ۹ تا ۱۲ اصله درخت کاشته می‌شود، افزود: این شرکت بدون هماهنگی و نظارت مجریان طرح‌های جنگلداری، اقدام به بهره‌برداری از عرصه‌های جنگلی نمی‌کند.
وی با اعلام اینکه مسوول کنترل قاچاق چوب در کشور ما نیستیم، بیان کرد: اعتقاد داریم، قاچاق چوب در کشور زیاد است، ولی می‌توانیم اعلام کنیم که در عرصه‌های تحت مدیریت و حفاظت شرکت، قاچاق چوب مشهود نیست.
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه این شرکت از پذیرش چوب‌های بدون نشانه‌گذاری و قاچاق خودداری می‌کند، تصریح کرد: تامین مواد اولیه چوب و کاغذ در کشور به دلیل تحریم‌ها سخت بوده که در صورت عدم نظارت و حمایت دولت، نگران‌کننده می‌شود.
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه خرید کاغذ خارجی توسط وزارت آموزش و پرورش نوعی حمایت از تولیدکنندگان خارجی بوده است، افزود: این اقدام وزارتخانه مزبور ضربه مهلکی بر پیکره اقتصاد صنعت کاغذ کشور وارد آورده است.
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اعلام اینکه این شرکت در شرایطی که دولت به واسطه تامین نیاز داخلی، اجازه صادرات به فعالان این صنعت را نداده، پیشتاز بوده است، اظهار کرد: متاسفانه در مقطعی دولت با حذف تعرفه واردات کاغذ، زمینه ورود دلالان چینی و اروپایی و ورود کاغذهای بی‌کیفیت را به کشور فراهم آورده است. وی با اشاره به اینکه تامین کاغذ موردنیاز کتب درسی وزارت آموزش و پرورش توسط چوب و کاغذ مازندران، سبب جلوگیری از استیضاح وزیر آموزش و پرورش شده است، تصریح کرد: این کارخانه آمادگی دارد تمامی نیاز کاغذ روزنامه‌های کشور را تامین کند.