همدان- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: مسیر سه‌راهی همدان به سمت ساوه که در‌حال‌حاضر یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌های کشور است به بزرگراه تبدیل می‌شود. حمیدرضا حاج‌بابایی،‌ نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام این خبر با انتقاد از اجرای کندی طرح اتوبان تهران- همدان افزود: باید تاکنون ساخت این اتوبان به پایان می‌رسید اما به دلایل مختلف، اجرای طرح با رکود مواجه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا اول فصل پاییز این مسیر راهبردی به روی خودروهای عبوری گشوده شود.

حاج‌بابایی افزود: با ساخت خط‌آهن تهران- همدان که هم‌اکنون با سرعت در حال اجرا است، مسیر ۲۴۰کیلومتری تهران به همدان با قطارهای سریع‌السیر در کمتر از دو ساعت پیموده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در قانون تصریح شده است که خط‌آهن اراک- ملایر نیز به خط‌آهن همدان وصل می‌شود و این خط به سمت کردستان و در نهایت خط‌آهن تهران- تبریز ادامه می‌یابد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تامین اعتبار خط‌آهن تهران- همدان- سنندج، ۵۰میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت به تازگی لایحه‌ای به مجلس ارائه داد که براساس آن اعتبارات راهسازی کشور از دو هزار میلیارد تومان به ۶هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که این میزان اعتبار باید برای اجرای ۲۶ طرح ملی هزینه شود.

حاج‌بابایی گفت: از این ۲۶ طرح، ۴طرح آن متعلق به استان همدان است.