از گوشه کنار - ۳ دی ۸۵

دفاتر ICT روستایی در۱۴۰روستای استان زنجان ایجاد می‌شود

دفاتر ICT روستایی تاکنون در ۷۲ روستای استان زنجان با خط اینترنت پرسرعت راه‌اندازی شده ‌است و روستا‌های دارای مراکز تلفن و تلفن خانگی در اولویت ایجاد این دفاتر هستند.

به گزارش «ایسنا»، منطقه زنجان و به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی مخابرات استان، تا پایان سال‌جاری۱۴۰ دفتر ICT روستایی در استان ایجاد خواهد شد و کاربران روستاها می‌توانند خدمات دولتی همچون پرداخت قبض‌های دولتی و کارها‌ی مرتبط با کشاورزان را از طریق این دفاتر انجام دهند.

کارگزاران و مسوولان دفاتر ICT پس از طی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی که توسط شرکت مخابرات برگزار می‌شود، آماده ارائه خدمات می‌شوند. براساس این گزارش، در هر دفتر دو دستگاه کامپیوتر با همه تجهیزات وخط اینترنت پرسرعت با هزینه‌ای بیش از ۸۰میلیون ریال راه‌اندازی می‌شود. مجوز تاسیس دو منطقه ویژه گردشگری در چهارمحال و بختیاری صادر شد

سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی، مجوز تاسیس دو طرح بزرگ و ویژه گردشگری در چهارمحال و بختیاری را در هفته جاری صادر کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر افزود: این دو منطقه ویژه گردشگری شامل منطقه ویژه گردشگری «شیدا» و «چغاخور» است.

اسفندیار حیدری‌پور، در گفت‌وگو با «ایرنا»، افزود: تاسیس این دو منطقه گردشگری به همراه دو منطقه گردشگری «سامان» و «کوهرنگ» از مصوبات سفر هیات دولت و رییس جمهوری به چهارمحال و بختیاری است. به گفته وی، با صدور مجوز تاسیس دو منطقه گردشگری شیدا و چغاخور، سرمایه‌گذاران باید ظرف مدت شش ماه طرح مطالعاتی آن را اجرا و به کارگروه گردشگری چهارمحال و بختیاری ارائه و سپس عملیات ساخت این دو منطقه را آغاز کنند. حیدری‌پور، اظهار کرد: هر یک از این دو منطقه ویژه گردشگری در دو پایگاه ۱۳۰هکتاری تاسیس خواهد شد. وی گفت: منطقه گردشگری شیدا در حاشیه رودخانه زاینده‌رود و منطقه چغاخور به دلیل قرار گرفتن در کنار تالاب بین‌المللی چغاخور، از استعدادهای مهمی برای گردشگری برخوردار هستند.

۱۴۷ پروژه راهسازی در گیلان به بهره‌برداری رسید

مدیر کل راه و ترابری گیلان گفت: در ۹ماه اول امسال بیش از ۱۴۷ پروژه راه و ترابری در گیلان به بهره‌برداری رسید و ۵۳۵ پروژه راهسازی نیز در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ناصر صادقی با بیان این مطلب، افزود: امسال ۵۲میلیارد تومان اعتبار در بخش راه و ترابری اختصاص یافته که ۴۰میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۲میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی است. وی با ابراز نگرانی از افزایش تصادفات جاده‌ای اظهار کرد: با وجود انجام کارهای زیربنایی آمار تصادفات در این استان بالا است و این مساله، نگران‌کننده است.صادقی با اشاره به مهم‌ترین عامل تصادفات گفت: اولین عامل تصادفات عابر پیاده است علاوه بر اینکه فرسودگی وسائل نقلیه و شرایط جوی استان نیز در بروز افزایش تصادفات تاثیرگذار است. صادقی افزود: باید سطح دانش رانندگی توسط دانش پژوهشان و رسانه‌های گروهی را ارتقا دهیم تا شاهد تصادفات کمتری در سطح استان باشیم.

وی از اجرای پروژه آزاد راه رشت - رامسر خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌ تقاطع‌های همسطح در استان در حال اجرا است و امیدواریم تا سه سال آینده تحول چشمگیری در راه‌های استان داشته باشیم.

رییس صنف انبوه‌سازان مسکن استان ایلام:

انبوه‌سازی در ۶ ماه دوم سال دوباره رونق گرفته است

رییس صنف انبوه‌سازان مسکن ایلام، از رونق دوباره انبوه‌سازی مسکن در استان در ۶ ماه دوم امسال خبر داد.

نادر شوهانی، با اعلام این خبر به «ایسنا»، گفت: در ۶ ماه دوم، نقدینگی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، انبوه‌سازی رونق یافته و ساخت و سازها با سرعت بیشتری در حال مطالعه هستند.

شوهانی، با اشاره با این که با آغاز طرح‌های انبوه‌سازی، تاکنون ۲هزار واحد توسط انبوه‌سازان ساخته شده است، گفت: درشهر ایلام ظرفیت ساخت ۵۰۰۰ واحد دیگر وجود دارد ولی قیمت زمین بسیار بالا است. رییس صنف انبوه‌سازان مسکن استان ایلام، افزود: به‌دلیل محدودیت قدرت خرید مردم، باید متراژ مسکن انبوه‌سازی در استان که هم اکنون ۹۰مترمربع است به ۷۵ و ۶۰مترمربع کاهش یابد.