از گوشه کنار - ۳ دی ۸۵

ساخت سیلوی گندم نیشابور مسکوت مانده است

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار نیشابور گفت: پس از گذشت دو سال از تصویب پروژه سیلوی ۵۰‌هزار تنی نیشابور ساخت آن هنوز مسکوت مانده است.

رشید اعرابی‌مقدم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در خراسان رضوی افزود: در این مدت، تنها بررسی‌های مکان‌‌یابی محل ساخت این پروژه به انجام رسیده است. وی با اشاره به سیلوی ۲۷‌هزار و ۵۰۰تنی گندم نیشابور اظهار کرد: این سیلو تنها ظرفیت ذخیره‌سازی یک‌سوم گندم شهرستان را دارد و بقیه گندم شهرستان در شرایط غیراستاندارد نگهداری می‌شود. اعرابی‌مقدم افزود: برای نگهداری هر تن گندم در این انبارها سالانه ۹۶‌هزار ریال و در مجموع برای نیاز شهرستان ۸/۴میلیارد ریال هزینه می‌شود. اولین تور تجاری در گیلان راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان بازرگانی گیلان، از راه‌اندازی اولین تور تجاری در این استان خبر داد.

رضا پاک‌سرشت، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، در رشت با اشاره به ثبت‌نام تور تجاری روسیه و سوریه افزود: به‌زودی افراد ثبت نام شده به کشورهای یاد شده اعزام می‌شوند و سایر تورها به کشورهای عربی و آفریقایی نیز در دستور کار است. وی در خصوص پرداخت هزینه تورهای تجاری گفت: بین ۳۰ تا ۵۰درصد هزینه تورها، از محل یارانه پرداخت می‌شود. پاک‌سرشت، به اهداف راه‌اندازی تور تجاری در گیلان اشاره کرد و افزود: این تور برای بازاریابی به منظور حفظ بازار و استمرار حضور در بازارهای بین‌المللی راه‌اندازی می‌شود که یکی از شیوه‌های مدرن بهره‌گیری از این بازارها روش تور تجاری است که تعدادی از تجار و تولید کنندگان جمع می‌شوند و به کشورهای هدف می‌روند و بازاریابی می‌کنند و این مساله در توسعه بازارهای داخلی نیز موثر است.

ساخت ۱۴۴واحد مسکونی در کرمانشاه آغاز شد

عملیات اجرایی ۱۴۴ واحد مسکن اجاره‌ای برای فرهنگیان کرمانشاه با حضور سعیدی‌کیا وزیر مسکن و شهرسازی در شهرک متخصصان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش «ایرنا»، رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه، گفت: از سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی اجاره‌ای استان در سال‌جاری تمامی واحدها منجر به عقد قرارداد شده و عملیات اجرایی ۶۰۰ واحد آن شروع شده است. ابوالفضل مشکینی، افزود: عملیات ساخت دیگر واحدها نیز تا پایان سال آغاز خواهد شد. ساخت ۲۰۰واحد مسکونی تعاونی مسکن کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهر کنگاور نیز با حضور وزیر مسکن و شهرسازی آغاز شد. این واحدهای مسکونی هر یک با زیربنای ۷۵متر مربع با مجموع زیربنای ۱۵‌هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۱۱هزار متر مربع ساخته می‌شوند.

تاکسی بی‌سیم بروجرد تاسیس شد

مسوول سازمان تاکسیرانی بروجرد گفت: نخستین دفتر حمل و نقل شهری تاکسی بی‌سیم در بروجرد تاسیس شد.

علی کردی در گفت‌و‌گو با «ایرنا» افزود: تاکسی‌های این دفتر با نظارت سازمان تاکسیرانی در سطح شهر فعالیت می‌کنند. وی افزود: دفاتر حمل و نقل شهری تاکسی بی‌سیم می‌توانند حداکثر ۵۰ دستگاه خودرو را زیر پوشش قرار دهند. کردی خاطرنشان کرد: دکل‌های بی‌سیم در پایانه مسافربری شرق بروجرد نصب شده و شهروندان با تماس تلفنی می‌توانند در هر نقطه از شهر از خدمات این تاکسی بی‌سیم بهره‌مند شوند.

مسوول سازمان تاکسیرانی بروجرد افزود: هم‌اکنون کرایه تاکسی بی‌سیم مانند تاکسی تلفنی است اما از سال آینده نرخ مصوبی برای آن تعیین خواهد شد.

تردد زوار در خروجی مهران به ۳ برابر افزایش یافت

مدیر کل سیاسی انتظامی استانداری ایلام گفت: تردد زوار در خروجی بین‌المللی مهران در ۹ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳/۷ برابر شد.

جعفر خیتال در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: یک میلیون و ۱۰۰هزار زائر ایرانی و عراقی در ۹ ماه سال‌جاری از طریق خروجی مهران به شهرهای مذهبی دو کشور تردد کردند. وی افزود: این زائران با استفاده از مجوز قانونی در قالب کاروان‌های حج و زیارت یا به صورت انفرادی راهی شهرهای مذهبی دو کشور شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته کمتر از ۳۰۰هزار زائر ایرانی و عراقی در خروجی مهران تردد کردند.

خیتال مهم‌ترین عامل افزایش تعداد زائران در خروجی مهران را ناشی از برقراری امنیت مطلوب در این گذرگاه بیان کرد و گفت: اکنون تردد زوار به صورت قانونی در خروجی مهران جریان دارد.