به 31کشور تراکتور صادر می‌کنیم

مدیرعامل تراکتورسازی ایران گفت: محصولات تولیدی این مجتمع به ۳۱کشور جهان صادر می‌شود. محسن عرب‌باغی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تبریز افزود: امسال ۲۸هزار و ۱۰۹دستگاه تراکتور تولید می‌شود که ۶هزار و ۴۸۸دستگاه از آن صادر می‌شود، سال گذشته نیز از ۲۴هزار و ۵۰۸دستگاه تراکتور تولید شده، یک‌هزار و ۷۴۱دستگاه صادر شد. وی افزود: ارزش ریالی صادرات پیش‌بینی شده تراکتور، امسال ۱۱۷ میلیون و ۷۲۲هزار دلار است که این رقم در سال گذشته ۲۳میلیون و ۸۰۰هزار دلار بود.

عرب‌باغی خاطرنشان کرد: کشورهای ونزوئلا، زیمبابوه، کنیا، سودان، یمن، تونس، تاجیکستان، عراق، افغانستان، آذربایجان، فیلیپین و تانزانیا عمده‌ترین کشورهایی هستند که تراکتورهای ایران به آنجا صادر می‌شود. مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران از آماده بودن طرح فنی سرمایه‌گذاری این مجتمع در زیمبابوه خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این طرح با مساعدت رییس‌جمهور این کشور، در آینده نزدیک راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح یادشده، تولیدات خود را علاوه بر این کشور به کشورهای همسایه نیز صادر خواهد کرد. عرب‌باغی استقبال کشورهای آفریقایی به محصولات تولیدی مجتمع تراکتورسازی تبریز را خوب توصیف کرد و اظهار کرد: هم‌اکنون ۵۰۰دستگاه تراکتور ساخت ایران در بخش کشاورزی زیمبابوه فعال هستند. به گفته وی همچنین خط تولید تراکتورسازی ایران در ونزوئلا با سرمایه‌گذاری ۵۱‌درصد این واحد، سالانه ۵‌هزار دستگاه برای مصرف داخلی این کشور و صدور به سایر کشورهای آمریکایی لاتین تولید می‌کند.

عرب‌باغی با اعلام اینکه تولید تراکتور در سال‌های گذشته از سه‌هزار دستگاه در سال به ۳۰‌هزار دستگاه در سال افزایش یافته، افزود: با توجه به امکانات موجود و نیروهای متخصص امکان تولید ۵۰‌هزار دستگاه تراکتور نیز در این کارخانه وجود دارد.