شعبه‌های بانک کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: ۳۷۲میلیارد و ۷۰۵میلیون ریال تسهیلات به کشاورزان این استان پرداخت شد. حسین حسن‌آبادی در جمع خبرنگاران گفت: این میزان تسهیلات به ۱۴هزار و ۵۶۱نفر در بخش‌های مختلف کشاورزی داده شد. وی میزان کل پرداختی بانک‌های استان را در بخش کشاورزی یک هزار و ۳۹‌میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۷۱درصد از این میزان را بانک کشاورزی پرداخت کرده است. وی با بیان اینکه ۵/۹۸درصد تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان به صورت ضمانتی است، گفت: از ۱۴هزار و ۵۶۱فقره تسهیلات پرداختی، ۲۲۲مورد به صورت وثیقه‌ای بوده است. وی اظهار کرد: در این مدت باید از کشاورزان استان ۴۵۰میلیارد ریال مطالبات وصول می‌شد در صورتی که تنها ۲۵۲میلیارد ریال وصول شده است.

حسن‌آبادی به تنوع محصولات کشاورزی در این استان اشاره کرد و گفت: ۵۶نوع محصول در این استان قابلیت بیمه شدن را دارد. وی میزان حق بیمه دریافتی از کشاورزان را در سال زراعی پیشین ۴/۶‌میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این مدت ۲۲میلیارد ریال به عنوان غرامت به کشاورزان پرداخت شده است.

وی تعداد گزینه‌های محصولات بیمه شده را ۸۰۰نوع عنوان کرد و گفت: زارعان برای بیمه محصولات خود باید دقت بیشتری داشته باشند و متناسب با قرارداد بیمه‌ای بسته شده، انتظار پرداخت غرامت داشته باشند. وی اظهار کرد: در برنامه پنج ساله چهارم باید ۵۰درصد از سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و همچنین ۵۰درصد دام‌های استان بیمه شوند.