بزرگ‌ترین پروژه تفریحی – توریستی کشور در سواحل دریای خزر اجرا می‌شود

ساری - خبرنگار د نیای اقتصاد: بزرگ‌ترین پروژه تفریحی، توریستی دریایی کشور در سواحل دریای خزر، (شهرستان نور) اجرا می‌شود. محرم علی خداوردی مدیر اجرایی پروژه چشم دریایی نور با بیان این مطلب، گفت: این پروژه با وسعت ۱۶هکتار با هزینه‌ای بیش از ۱۵۰میلیارد تومان توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و با اشتغالزایی مستقیم برای بیش از دو هزار نفر اجرا می‌شود.

وی تاسیسات پروژه را شامل دو هتل در ده طبقه با ۹۰۰سوئیت و اتاق به مساحت ۹۰هزار مترمربع مجهز به تمام امکانات رفاهی بر اساس استانداردهای جهانی، دو رستوران دو طبقه به مساحت ۱۸۰۰متر مربع، بزرگ‌ترین آکواریوم دریایی آسیا همراه با حوضچه دولفین، باغ پرندگان، فروشگاه بزرگ بر روی سطح آب، شهر سرپوشیده به مساحت ۶۰هزار مترمربع و ۱۶۰۰غرفه تجاری و صنایع دستی به همراه پارک طبیعی و فضای سبز طبیعی، اسکله قایقرانی شامل دو بخش ورزش‌های آبی و یک موج‌شکن و تونل شیشه‌ای که دیدارکنندگان را در طول مسیر حرکت به مکان‌های یادشده هدایت می‌کند، تشکیل می‌دهد.

خداوردی دلیل اجرای پروژه را در دریای خزر، محسوس نبودن جزر و مد، کوتاه بودن امواج دریای خزر در زمان توفانی شدن اعلام کرد و گفت: این طرح با هدف پیشرفت منطقه توسط نیروهای بومی استان ساخته خواهد شد.

وی بیشتر مشاوران طرح را ایرانی اعلام کرد و افزود: این طرح در شکل دو بازو به عرض ۳۰متر و طول ۸۰۰متر به صورت هلالی و با یک ورودی از ساحل به سمت دریا ساخته خواهد شد. خداوردی گفت: بانک کشورهای اسلامی درخواست سرمایه‌گذاری به صورت وام را در این طرح کرده اما به دلیل اینکه مشکلی از نظر مالی وجود ندارد، درخواست آنان را نپذیرفته‌ایم.

وی گفت: در حال دفاع فنی از طرح هستیم تا اجرایی شود، امیدواریم طرح در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری نهایی برسد.