تبریز - خبرنگار دنیای اقتصاد: شهردار تبریز از اختصاص بودجه ۱۰۰میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز شهری تبریز در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز علیرضا نوین که در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سخن می‌گفت، با اعلام این که پاسخگویی به مطالبات و نیازهای تفریحی و رفاهی شهروندان و تحقق اهداف برنامه تبریز ۹۰ محور اصلی جهت‌گیری فعالیت‌های شهرداری در سال ۸۶ خواهد بود بر تلاش جدی برای از بین بردن فقر فضای سبز شهر از طریق توسعه پارک‌های محله‌ای و اجرای طرح‌های بزرگ در این بخش تاکید کرد. وی همچنین از انجام مطالعات اولیه طرح جامع تامین آب خام شهر تبریز و نیز طرح لوله کشی آبیاری قطره‌ای فضای سبز خبر داد و افزود: تقسیم عادلانه فضای سبز در تمامی نقاط شهر، تامین آب خام مورد نیاز و تکمیل و توسعه شبکه لوله کشی آب خام از اهداف اصلی این طرح خواهد بود.

نوین با اشاره به افزایش قابل توجه سرانه فضای سبز تبریز در سال ۸۵ از ۷ متر مربع به ۵/۱۰ متر مربع خاطر نشان کرد: اجرای فاز دوم پارک الغدیر به وسعت ۱۲۰ هکتار اجرای طرح دو هزار هکتاری پارک کوهستان، اجرای طرح جنگلکاری ارتفاعات سهند و ارتفاعات شمالی تبریز از مهم‌ترین طرح‌های شهرداری در بخش فضای سبز برای سال ۸۶ است.

شهردار تبریز با اعلام این که سالانه ۴۵میلیارد ریال برای حفظ و نگهداری فضای سبز شهری هزینه می‌شود از مردم خواست تا با مشارکت در توسعه و نگهداری این ثروت سبز شهرداری را در این امر یاری کنند.

نوین، برقراری ارتباط مدام با دانشگاه، تقویت سیستم نظارت بر اجرای طرح‌های فضای سبز، توجه به فرهنگ سازی، احیای باغ‌های قدیمی و شناسایی نشده شهر، پرهیز از اجرای طرح‌های غیرضروری و تزیینی، تلاش برای ترغیب و جلب مشارکت‌های مردمی، برخورد قاطع با معترضان به فضای سبز و باغ‌ها، توجه به جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، تقویت ارتباط با تشکل‌های غیردولتی، توجه به نیازها و خواسته‌های مردم و جوانان در اجرای طرح‌ها و نیز مناسب سازی پارک‌ها برای راحتی معلولان، سالمندان و جانبازان را از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت جدید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریزی برشمرد.