گروه استان‌ها: مدیر عامل سازمان توسعه برق ایران اعلام کرد: به منظور کمک به شبکه برق استان خوزستان و شهرستان اهواز در تابستان امسال، خط انتقال مسجد سلیمان - اهواز۲، دو سال زودتر از برنامه زمانبندی برقدار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه برق ایران، محمد بهزاد با بیان اینکه اجرای این خط به دلیل نیاز استان خوزستان و به ویژه شهرستان اهواز به برق در اولویت قرار گرفته بود، افزود: این خط که از نوع ۴۰۰ کیلوولت است، توان انتقال ۸۰۰ مگاوات بار از نیروگاه مسجد سلیمان به پست اهواز ۲ را دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این خط انتقال از آبان ماه سال گذشته آغاز شده بود، اظهار کرد: به دلیل اولویت، این طرح با سرعت پیگیری شد و در کمتر از ۸ ماه عملیات اجرایی آن به پایان رسید. مدیر عامل سازمان توسعه برق ایران یادآور شد: این طرح بخشی از برق تولیدی نیروگاه مسجد سلیمان را به پست اهواز۲ در نزدیکی شهر اهواز منتقل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای سریع‌تر، خط انتقال مسجد سلیمان - اهواز به سه بخش تقسیم و هر بخش به یک پیمانکار سپرده شده بود، اضافه کرد: با اقدام‌های صورت گرفته زمان اجرای این طرح حدود دو سال کاهش یافت که یک رکورد محسوب می‌شود. بهزاد تصریح کرد: صد درصد تجهیزات به کار رفته و عملیات اجرایی و خدمات مهندسی این طرح توسط سازندگان و پیمانکاران ایرانی انجام شده است.

براساس این گزارش، مجری طرح خطوط انتقال سازمان توسعه برق ایران نیز در این زمینه با اشاره به این که انتقال مسجد سلیمان - اهواز با طول ۱۱۳ کیلومتر از نوع ۴۰۰ کیلوولت است، خاطرنشان کرد: برای ساخت این خط انتقال در مجموع ۲۹۵ برج نصب شده است.