استاندار خراسان‌رضوی به مناسبت فرا رسیدن سالروز سفر هیات دولت و رییس‌جمهور به خراسان‌رضوی به تشریح روند اجرای مصوبات استانی هیات دولت پرداخت. به گزارش «ایسنا»، محمدجواد محمدی‌زاده گفت: از ‌۴ ماه قبل از سفر هیات دولت به استان، برای مقدمات سفر و مصوبات آن، با همه وزارتخانه‌ها جلساتی داشتیم و ‌۹۰ بند در قالب ‌۲۳۲ مصوبه استانی حاصل چهار ماه جلسه بود.

وی با بیان این که برای اولین بار در استان وزیران در همه شهرستان‌ها حضور یافنتد، افزود: از ‌۲۳۲ مصوبه ‌۵۴ مورد آن توافق استانداری با وزارتخانه‌ها بود که ‌۵۵ مورد آنها (‌۲۴‌درصد) به مطالعات طرح‌های توسعه‌ای استان مربوط می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان این که ‌۱۴۳ مورد از مصوبات (‌۶۱‌درصد) به کارهای عمرانی و ‌۳۴ مصوبه (‌۱۵‌درصد) به مجوزهای وزارتخانه‌ها به دستگاه‌های استان ارتباط داشت، تصریح کرد: ‌۲۰۹ مورد از این مصوبات با ‌۹۰‌درصد پیشرفت در سال گذشته و جاری به اتمام می‌رسد و ‌۱۷ مورد آن نیز باید در سال ‌۸۶ آغاز شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین از به بهره‌برداری رسیدن ‌۴/۳۰‌درصد مصوبات استانی هیات دولت خبر داد و گفت: ‌۲/۶۱‌درصد از این مصوبات نیز در حال اجرا و ۹/۷‌درصد نیز در حال پیگیری است.

استاندار خراسان‌رضوی ابراز کرد: ‌۱۰۱‌هزار شغل از محل بنگاه‌های زودبازده اقتصادی در استان محقق خواهد شد.محمدی‌زاده گفت: عملیات اجرایی نیروگاه‌های سبزوار و تربت‌حیدریه نیز در دو ماه آینده شروع خواهد شد. وی همچنین از آغاز ساخت دو واحد فولادسازی در تربت حیدریه و سبزوار خبر داد و گفت: یکی از این واحدها توسط بخش‌خصوصی ساخته می‌شود و با ساخت این دو واحد، واحدهای فولادسازی استان به ‌۶ کارخانه افزایش می‌یابد که ظرفیت تولید استان به ‌۴میلیون تن خواهد رسید.

وی از کلنگ‌زنی یک واحد آلومینیوم با سرمایه ‌۴۵۳میلیون دلار توسط بخش‌خصوصی در ماه‌های آینده در استان خبر داد و اظهار داشت: ‌۱۷۰۰میلیارد تومان برای آلومینیوم سرخس در نظر گرفته شده و ‌۵کارخانه سیمان نیز در شهرستان‌های استان در حال ساخت است.