گروه استان‌ها: بتن‌ریزی سد برق- آبی «سیمره» در شهرستان دره‌شهر از توابع استان ایلام با حضور مسوولان کشوری و استانی از جمله مشاور عالی وزیر نیرو، استاندار ایلام و امام جمعه شهرستان دره‌شهر آغاز شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مشاور عالی وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توسعه آب و نیروی ایران در این مراسم گفت: سد سیمره با ۱۸۰متر ارتفاع، توان ذخیره سه‌میلیارد و ۲۱۵میلیون مترمکعب آب را دارد و پس از آبگیری نیروگاه آن با سه واحد ۱۶۰مگاواتی سالانه ۸۵۰ گیگاوات ساعت انرژی برق تولید می‌کند.

عباس علی‌آبادی افزود: برای ساخت این سد بیش از ۵۵۰هزار متر مکعب بتن ریزی لازم است و برای آغاز عملیات بتن‌ریزی بیش از ۵/ ۱ میلیون متر مکعب عملیات حفاری و خاکبرداری و پاکسازی انجام شده است. وی افزود: ساخت این سد که در زمره طرح‌های ملی بوده و در ۱۰۵کیلومتری شهر ایلام قرار دارد در سال ۸۲ و پس از انحراف آب رودخانه برق سیمره آغاز شد.

مجری ساخت طرح سد و نیروگاه سیمره نیز در این مراسم گفت: این سد با پیشرفت فیزیکی ۳۰درصد در دست ساخت است و تاکنون برای بیش از یک‌هزار و ۲۰۰نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است. حامد رهبری افزود: در سال جاری ۳۴۵میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی برای ادامه ساخت سد سیمره اختصاص یافته و بیش از ۱۰میلیارد ریال برای تملک زمین‌های کشاورزی و منازل ‌مسکونی روستاهای حاشیه سد نیز هزینه‌شده است.

وی گفت: ۳۱روستا با جمعیت پنج هزار نفر در قالب ۶۹۹خانوار در حریم داخلی مخزن سد و نیروگاه سیمره شناسایی شده است. وی گفت: از این تعداد ۱۴روستا در استان لرستان و بقیه مربوط به استان ایلام است.