دنیای اقتصاد - خراسان جنوبی -محمد قربانی: معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار خراسان جنوبی از مطالبات ۱۱۸ میلیارد تومانی بانک‌های استان خبر داد. مجید امینی در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: با توجه به کمبود منابع بانکی استان وصول این مطالبات می‌تواند کمک بزرگی به افزایش سرمایه‌گذاری در استان باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال نیازمند انجام سرمایه‌گذاری است، افزود: سرمایه‌گذاری در استان منجر به توسعه و رونق اقتصادی منطقه ‌شده و این کار سبب ایجاد فرصت‌های شغلی جدید می‌شود. معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که در توسعه سرمایه‌گذاری نقش اساسی دارد منابع بانکی است، چراکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تکیه زیادی بر تسهیلات بانکی دارد. امینی ادامه داد: علاوه بر منابع بانکی اعتبارات دولتی شامل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی نیز در سرمایه‌گذاری‌ها نقش دارد، اما این اعتبارات کاملا محدود است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه منابع و مصارف بانکی در خراسان جنوبی همخوانی ندارد، گفت: منابع بانکی خراسان جنوبی بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان است این در حالی است که مصارف استان بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است.

امینی با بیان اینکه بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات به خط قرمز رسیده‌اند، افزود: منابع جدیدی برای پرداخت تسهیلات در استان وجود ندارد.

وی یادآور شد: راه‌حل این مشکل وصول مطالبات بانک‌ها و گرفتن خط اعتباری ویژه برای پروژه‌های استان است.