دنیای‌اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: مدیر اجرایی طرح بزرگ میدان شهدا از انتشار شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط شهرداری مشهد در سال جاری خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، ابوالفضل افشاری افزود: از این میزان، چهارهزار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن مختص طرح بزرگ میدان شهدا است.

وی سود دوره جدید عرضه اوراق طرح بزرگ میدان شهدا که از فردا آغاز می‌شود را ۱۷ درصد عنوان کرد و افزود: سود علی‌الحساب ۱۷ درصدی هر سه ماه یک بار قابل دریافت است، اما مابه‌التفاوت این سود با سود حاصل از پروژه‌ها به عنوان سود قطعی در پایان دوره به دارندگان اوراق این طرح پرداخت خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح بزرگ میدان شهدا گفت: پس از این گردش مالی طرح بزرگ میدان شهدا وارد مرحله پیش‌فروش و فروش واحدها خواهد شد.

روابط عمومی سازمان مجری طرح نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) نیز اعلام کرد که عرضه ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نوسازی پیرامون حرم مطهر امام رضا از فردا در شعب بانک سپه و منتخب بانک تجارت آغاز خواهد شد. سیدمحمد میرشفیعی، سخنگوی سازمان مجری طرح نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: با توجه به استقبال از اوراق مشارکت نوسازی پیرامون حرم مطهر در سال‌های ۸۷ و۸۸ که به‌صورت ۱۰۰درصد کامل فروخته شده بود این بار نیز اوراق مشارکت نوسازی پیرامون حرم مطهر رضوی و پروژه میدان شهدای مشهد با مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان از ۱۵ اسفند در شعب بانک سپه و شعب منتخب بانک تجارت عرضه می‌شود که بهترین فرصت برای شیفتگان خدمتگزاری به زائرین امام علی بن موسی‌الرضا (ع) است.

وی افزود: سود اقتصادی علی‌الحساب این دوره ۱۷ درصد به‌صورت روزشمار است که با ضمانت بانکی و همراه با امتیازات ویژه نیز در نظر گرفته شده است و دارندگان این اوراق هر زمان بخواهند نسبت به دریافت سود واصل وجه خود اقدام کنند با مراجعه به بانک می‌توانند مبالغ خود را اخذ کنند. وی گفت: طرح نوسازی پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) در وسعتی به مساحت ۳۶۰ هکتار در حال اجرا است که علاوه بر افزایش ظرفیت اقامت زائرین به بیش از ۱۲۰ هزار نفر در یک شب، امکانات کامل بهره‌مندی ۶۰۰ هزار نفر زائر و مسافر را نیز در کاربری‌های مختلف در هر روز فراهم می‌کند.