دنیای اقتصاد - اصفهان - بتول فتاحی: نایب‌رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر جلوگیری از بارگذاری اضافی در شهر اصفهان گفت: برای اینکه شهر اصفهان حفظ شود، لازم است جمعیت اصفهان را محدود کنیم. سید کریم داودی در جلسه علنی شورای اسلامی شهراصفهان با اشاره به این که سال گذشته هوای پاک در اصفهان تنها ۴۴روز بوده است، افزود: با این روند آلودگی وضعیت هوا در چند سال آینده بحرانی‌تر خواهد بود، بنابراین بایستی اقداماتی اساسی در این خصوص صورت گیرد.

وی با بیان این که ۸۰درصد آلاینده‌های شهر به دلیل تردد خودروها است، تصریح کرد: با توجه به رشد جمعیت تعداد خودروها نیز افزایش می‌یابد؛ چرا که تعداد خودروها به رشد جمعیت و سرانه اتومبیل برای هر نفر بستگی دارد. نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت استان و شهر بایستی جمعیت اصفهان را زیر ۲ میلیون نفر حفظ کند.

داودی اظهار کرد: در صورتی که از توسعه شهرجلوگیری شود، حداقل می‌توان معضلات موجود را با دقت بیشتری شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهراصفهان بیان کرد: با توجه به این که دولت برنامه‌های مناسبی برای افراد بی‌خانمان و کم درآمد در قالب مسکن مهر درنظرگرفته بایستی از ساخت‌وساز غیرمجاز در مناطق حاشیه‌ای شهر جلوگیری شود. وی همچنین از نمایندگان مجلس خواست تا مصوبه سفر دوم ریاست‌جمهوری مبنی بر از رده خارج شدن خودروهای فرسوده را سریع‌تر پیگیری کنند.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: لازم است نیروی انتظامی از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی جلوگیری و شهرداری نیز تعداد ایستگاه‌های معاینه فنی را افزایش دهد.داودی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که می‌توان برای کاهش تردد خودرو و به دنبال آن کاهش آلودگی‌ها انجام داد تبدیل و گسترش فضای خیابان‌ها برای حمل و نقل عمومی است تا از حجم خودروهای شخصی جلوگیری شود.