دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک‌رفتار: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از ایجاد منطقه اقتصادی سهلان خبر داد. مهندس رضا رحمانی افزود: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی، یکی از راهکارهای توسعه کشور است که با استفاده از فرصت‌های اقتصادی موجود و حذف بوروکراسی‌های اداری می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش سطح معیشتی منطقه داشته باشد. وی ادامه داد: منطقه سهلان به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که در حوزه تولید، صنعت و تجارت دارد، پتانسیل مهمی برای افزایش فعالیت‌های اقتصادی منطقه به شمار می‌رود.

رحمانی تاکید کرد: واقع شدن در مسیر ترانزیت کالا، نزدیکی به فرودگاه، راه‌آهن و وجود زیر ساخت‌های تولید در سهلان، می‌تواند این منطقه را به عنوان یک پایگاه مهم در شمال‌غرب کشور تبدیل کند.نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با تصویب و ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی، انتظار می‌رود مسوولان استانی نیز با برنامه‌ریزی مدون و دقیق در توسعه اقتصادی استان، موثر واقع شوند.

عضو ارشد کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سهلان یک فرصت استثنایی است که با کمی دقت و برنامه‌ریزی استانی می‌تواند با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و بهبود وضعیت معیشتی مردم به توسعه منطقه بینجامد.وی اعلام کرد: با تصویب نهایی این لایحه در شورای نگهبان، اعتبارات و تسهیلات ویژه‌ای به منطقه ویژه اقتصادی سهلان اختصاص داده می‌شود.