گروه استان‌ها- مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از اقدامات صورت گرفته در جهت دریافت مجوز بانک مرکزی برای تاسیس بانک الکترونیکی روستایی برکت خبر داد. این بانک توسط موسسه بنیاد برکت و با هدف تامین منابع مالی برای پرداخت تسهیلات به افراد و طرح‌های توسعه روستایی تاسیس می‌شود.

موسسه بنیاد برکت در حال حاضر ۴۸ طرح به ارزش ۵۲۰ میلیارد تومان برای توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی در مناطق محروم کشور در دست اجرا دارد.

شاهین شایان آرانی در این باره به دنیای اقتصاد گفت: موسسه بنیاد برکت براساس وظیفه‌ای که دارد از کارآفرینان برای فعالیت‌های تولیدی و عمرانی در مناطق محروم کشور حمایت می‌کند.وی افزود: بانک الکترونیکی روستایی برکت به صورت مجازی (بدون شعبه) اقدام به ارائه خدمات بانکی به روستاییان خواهد کرد و مقرر شده از بستر مخابراتی و از طریق موبایل خدمات بانکی برقرار شود.

مدیرعامل موسسه بنیاد برکت در ادامه تصریح کرد: بنیاد پیرو سفر سال گذشته رهبر معظم انقلاب به استان کردستان ، تعهد کرد ۱۵۰ میلیارد تومان طرح اقتصادی در استان اجرا کند که از این رقم تاکنون ۱۳۵ میلیارد تومان طرح در دستور کار قرار گرفته، به‌طوری که ۱۳ قرارداد مشارکت با کارآفرینان در آن استان منعقد شده است. این طرح‌ها ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و قرار است ۲۶۰۰ شغل مستقیم ایجاد کنند.

شایان آرانی با اشاره به اینکه نظام بانکی نقش موثری در به ثمر نشستن طرح‌های اقتصادی در دست اجرا دارد، گفت: تعلل در پرداخت تسهیلات می‌تواند مانع اجرای طرح‌های اقتصادی در مناطق محروم شود.

مدیر عامل موسسه بنیاد برکت همچنین درباره سفر اخیر رهبر انقلاب به استان قم نیز گفت: پیرو این سفر، تاکنون بنیاد برکت ۱۵ طرح را در قالب مدل‌های مشارکتی در دست بررسی داشته و برای اجرا نهایی کرده است که ارزش مجموع این طرح‌ها ۱۳۵ میلیارد تومان است.