دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک رفتار: همزمان با حضور رییس‌جمهور در تبریز کلید ۵ هزار واحد مسکونی مسکن مهر به مالکان آنها در شهر جدید سهند تبریز تحویل شده و بدین ترتیب رویای خانه دارشدن ۵ هزار مستاجر آذربایجان شرقی به واقعیت تبدیل می‌شود. دکتر احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی در شورای مسکن استان با اشاره به آمادگی کامل استان برای میزبانی از رییس‌جمهور و بهره‌برداری از واحدهای مسکن در آبان‌ماه سال‌جاری گفت: در سایه همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌ها در اجرای طرح مسکن مهر در استان هستیم.

وی اضافه کرد: همان طوری که وعده داده بودیم هفته چهارم آبان ماه امسال بیش از ۵ هزار واحد مسکونی از واحدهای طرح مسکن مهر را در تبریز و سایر شهرستان‌های استان به مالکان آنها تحویل خواهیم داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز واگذاری مسکن مهر در استان تاکید کرد: با شروع این واگذاری‌ها ضمن تقویت بارقه‌های امید در شهروندان و متقاضیان مسکن زمینه سرعت بخشی به تکمیل و واگذاری دیگر واحدهای مسکونی نیز تقویت می‌شود.

وی همکاری و همدلی اعضای شورای مسکن استان را در به ثمر رسیدن طرح مسکن مهر بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: با توجه به اعلام دستگاه‌های خدمت رسان ظرفیت‌های موجود در استان امکان پاسخگویی به نیاز افراد فراتر از واحدهای مسکن مهر را در استان دارد.

بیگی گفت: تکمیل و واگذاری واحدهای مسکن مهر زمینه فعالیت و تکمیل سایر واحدها را تسهیل می‌کند؛ چرا که زیرساخت‌های خدماتی به مرور تکمیل می‌شود و این امر زمینه فراهم شدن امکانات لازم را مهیا می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: حضور رییس‌جمهور برای افتتاح واحدهای مسکن مهر استان فرصتی مغتنم است و حکایت از توجه دکتر احمدی نژاد به مقوله مسکن مهر دارد.

وی یادآور شد: آمادگی لازم برای به بهره‌برداری رسیدن این ۵ هزار واحد مسکن مهر در استان وجود دارد و با اتخاذ تدابیر ویژه آماده استقبال از ایشان و تحویل کلید این واحدها به مالکان هستیم.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: باید پیش‌بینی‌های لازم در این راستا اتخاذ شود تا هیچ مشکلی از نظر افتتاح و بهره‌برداری از این واحدها پیش نیاید.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به سهم ۲۰ درصدی استان از اعتبارات اختصاصی وزارت نیرو، بر تکمیل زیرساخت‌های واحدهای مسکونی مهر تاکید کرد: با همکاری مجموعه دست‌اندرکاران وزارت نیرو و نمایندگان مجلس تلاش می‌کنیم سهم مشخص شده استان را اختصاص دهیم.

بر اساس این گزارش، رقم اختصاص یافته به تکمیل زیر ساخت‌های واحدهای مسکن مهر از سوی وزارت نیرو ۴ هزار میلیارد ریال است که سهم ۲۰ درصدی استان معادل ۲۰۰ میلیارد ریال می‌شود؛ ولی تاکنون تنها ۱۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

بیگی در ادامه ضمن اشاره به فرصت‌های فوق‌العاده فراهم شده در موضوع بافت فرسوده شهرها تاکید کرد: در حال حاضر توجه به بافت‌های فرسوده اختصاص به شهر تبریز و استان ندارد و موضوع به صورت طرح جامع در سطح کشور مطرح می‌باشد.

وی با توجه به تسهیلات بسیار مناسب در نظر گرفته شده برای بهسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد: با در نظر گرفتن اینکه سقف خاصی برای اختصاص تسهیلات در نظر گرفته نشده است، باید تلاش کنیم با ارائه طرح‌های مناسب و جذب حداکثری از این تسهیلات در زمینه بهسازی بافت‌های فرسوده شهری نیز کلانشهر تبریز جزو اولین‌ها باشد.