دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر استان خوزستان با ۷ درصد رشد از ۱۷ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۵۶۷ تن در ۶ ماه نخست سال گذشته به ۱۸ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۳۶۳ در مدت مشابه امسال رسید. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت : در ۶ ماه نخست امسال تعداد ۷۲۷ فروند کشتی تجاری با ۸ درصد رشد نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته به بندر امام خمینی(ره) وارد یا از آن خارج شدند و میزان ۱۲ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۳۳۵ تن کالای تجاری را با ۳ درصد رشد نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته تخلیه و بارگیری کردند.

ابراهیم ایدنی در ادامه از مواد شیمیایی، غلات، آهن آلات، خاک معدنی، روغن و کود به عنوان عمده‌ترین کالاهای تجاری تخلیه و بارگیری شده در بندر امام خمینی در این مدت یاد کرد.

وی همچنین از رشد ۱۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: در این مدت میزان ۵ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۹۷ تن انواع کالای نفتی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد که میزان ۴۲۱ هزار و ۵۷۸ تن آن با ۶ درصد رشد نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته مربوط به تخلیه و ۵ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۵۱۹ تن آن با ۱۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته مربوط به بارگیری می باشد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان همچنین در ادامه از رشد ۲۴ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندرخرمشهر خبر داد و گفت: تخلیه و بارگیری انواع کالای غیرنفتی در بندر خرمشهر با ۲۰ درصد رشد از ۵۰۵هزار و ۹۰۰ تن در ۶ ماه نخست سال گذشته به ۶۰۹ هزار و ۵۹۷ تن در مدت مشابه امسال رسید. وی با اعلام رشد صددرصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی ۶ ماه نخست سال‌جاری در بندر خرمشهر خاطر نشان کرد: در این مدت ۱۵ هزار و ۶۷۵ تن انواع کالای نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد. ایدنی در پایان از جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۶۹۶ نفر مسافر با ۱۲ درصد رشد در نیمه نخست امسال در بندر خرمشهر نیز خبر داد.