دنیای اقتصاد - اصفهان - علی راعی: استاندار اصفهان گفت: معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از مهرماه سال جاری به اصفهان انتقال خواهد یافت و به این منظور مقدمات کار در حال شکل‌گیری است. دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی در جلسه‌ای با اشاره به جذابیت‌های اصفهان در زمینه‌های مختلف تاریخی و طبیعی افزود: تلاش می‌کنیم تا شرایط بهتری برای جذب گردشگر در استان ایجاد شود و هم اکنون نیز هر هفته گروه‌های مختلفی از کشور‌های خارجی در قالب هیات رسانه‌ای، دانشگاهی و گردشگر از استان اصفهان بازدید می‌کنند. وی با اشاره به قدمت تاریخی و غنای فرهنگی اصفهان افزود: بجاست در عصری که در امتداد آرمان خواهی و احیای ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های بومی ایرانی است اهتمام ویژه‌ای در حمایت از عرصه‌های هنری و فرهنگی استان داشته باشیم.

استاندار اصفهان، فراهم کردن زمینه مناسب برای توسعه فعالیت هنرمندان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این راستا تلاش کردیم تا گفتمانی در حمایت و تشویق از صنایع دستی استان شکل گیرد و امروز این گفتمان تا حدودی شکل گرفته و در این راستا پیشنهاداتی به هیات دولت داشتیم که مورد تصویب قرارگرفته است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر در حمایت از صنایع دستی، فروش و عرضه صنایع دستی خارجی در اماکن تاریخی اصفهان ممنوع است و به دستگاه‌های اجرایی نیز توصیه شده تا برای تهیه هدایای خود تنها از صنایع دستی استان استفاده کنند.