دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه‌گرجی: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از راه‌اندازی ۱۸ شهرک صنعتی در استان همزمان با هفته صنعت و معدن خبر داد. وی در نشستی به مناسبت هفته صنعت و معدن با اعلام این مطلب گفت: در این خصوص برای ۵ شهرک صنعتی دیگر نیز در استان خوزستان مکان‌یابی شده است. وی افزود: در حال حاضر نیز در استان خوزستان دو خوشه صنعتی فعال در زمینه خرما و نفت‌وگاز فعال است.

در این نشست رییس ‌سازمان صنایع و معادن استان خوزستان نیز با بیان این مطلب که در سال گذشته در استان خوزستان ۲۸۳ پروانه بهره‌برداری در زمینه فعالیت‌های صنعتی صادر شده است، افزود: از سال ۸۱ صنعت استان خوزستان با رشد چشمگیری روند فعالیت‌های خود را ادامه داده که در این مدت تعداد ۲۰۰ واحد صنعتی در استان به بهره‌برداری و برای ۱۰۰هزار نفر نیز ایجاد اشتغال شده است.

سید نورالله حسن‌زاده با اشاره به بالا بودن سرانه اشتغال در استان خوزستان، گفت: به علت فعالیت صنایع بزرگ در استان خوزستان و همچنین بروز جنگ تحمیلی، بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این استان را ترک کردند که این معضل مشکلات بسیاری را در زمینه بیکاری در خوزستان به وجود آورده است.

رییس خانه صنعت و معدن جوانان ایران نیز در ادامه با اشاره به پتانسیل بالای استان خوزستان در جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های خصوصی بیان داشت: استانی که مقام اول در زمینه صادرات صنعتی، ۲‌هزار و ۳۰۶ واحد صنعتی کوچک و بزرگ و تولید ۱۷ میلیون تن محصولات صنعتی را در کشور دارا است نباید در زمینه اشتغال نیز مشکل داشته باشد.

صدری با اشاره به تلاش‌های دولت در امر توسعه صنعت گفت: سیر صعودی صنعت در استان خوزستان و کشور نشان‌دهنده این است که دولت حمایت‌های لازم در این بخش را از صنعتگران داشته است.

وی افزود: به نظر می‌رسد با اجرای کامل اصل۴۴ قانون اساسی و ورود بخش خصوصی به صنعت بخش زیادی از مشکلات بیکاری نیز در استان خوزستان از بین برود.