دنیای اقتصاد - اهواز : تفاهم‌نامه ساخت و بهره‌برداری از پنج نیروگاه آبی روی سدهای تنظیمی، انحرافی و مخزنی استان بین سازمان آب و برق خوزستان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مبادله شد. مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در این خصوص توضیح داد: نیروگاه‌های سد مخزنی جره، سد تنظیمی آریو برزن، سد تنظیمی پای پل کرخه، سد انحرافی دز و سد انحرافی جایزان، پروژه‌های مبادله شده با بخش خصوصی محسوب می‌شوند.

علیرضا رضانیا افزود: نیروگاه سد مخزنی جره در رامهرمز با ظرفیت نصب ۹ مگاوات و ۴۹ گیگاوات ساعت انرژی تولیدی سالانه، نیروگاه سد تنظیمی آریوبرزن در بهبهان با ظرفیت نصب ۱۰ مگاوات و میزان تولید انرژی ۴۷ گیگاوات ساعت در سال، نیروگاه سد تنظیمی پای پل کرخه در اندیمشک با ظرفیت نصب ۸ مگاوات و ۵۵ گیگاوات ساعت انرژی تولیدی سالانه، نیروگاه سد انحرافی دز در دزفول با ظرفیت نصب ۶/۳ مگاوات و ۲۵ گیگاوات ساعت ظرفیت تولید انرژی سالانه و نیروگاه سد انحرافی جایزان در ۳۵ کیلومتری شمال غرب بهبهان با ظرفیت نصب ۷۰۰ کیلووات و میزان تولید انرژی شش گیگاوات ساعت در سال به سرمایه‌گذاران خصوصی داخلی واگذار شد.

وی گفت: برای ساخت این نیروگاه‌ها در مجموع هزینه‌ای بالغ بر ۵/۲۶ میلیون یورو برآورد شده است و شرکت‌های سرمایه‌گذار از منافع مادی حاصل از تولید برق بر اساس روش سرمایه‌گذاری و توافقات انجام شده منتفع می‌شود.