دنیای اقتصاد - اراک - مجید نیک عهد: مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از تلاش کارکنان این شرکت برای معرفی استان به عنوان استان سبز در سال ۱۳۸۹ خبر داد. غلامرضا مشایخی با اشاره به عملکرد این شرکت طی سال گذشته گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان در سال اصلاح الگوی مصرف اجرای ۶۲۹ کیلومتر شبکه گاز در استان مرکزی محقق شد که این میزان اجرای شبکه از بدو تاسیس و فعالیت چندین ساله شرکت گاز در استان بی‌سابقه بوده است.

وی برنامه شرکت را در سال گذشته اجرای ۸۰ کیلومتر شبکه گاز و نصب ۴۵۰۰ علمک همچنین پذیرش ۵۳۰۰ مشترک عنوان کرد و افزود: در این مدت با افزایش چشمگیر عملکرد ۶۲۹ کیلومتر شبکه گاز و ۱۰۸۲۰ علمک نصب و ۲۳۲۴۳ مشترک جدید جذب شده است که با رشد ۶۸۶ درصدی اجرای شبکه، ۱۴۰درصد نصب علمک گاز فراتر از برنامه پیش‌بینی شده عمل شده است.

مشایخی تعداد مشترکان گاز خانگی و صنعتی و تجاری در استان را ۳۱۴۲۳۷ مورد و تعداد مشترکان صنعتی و عمده را ۱۸۸۳ واحد تا پایان سال ۱۳۸۸ برشمرد و افزود: تعداد روستاهایی که از نعمت گاز طبیعی در استان برخوردارند نیز به ۳۵۰ روستا رسیده که معادل ۵۴درصد جمعیت روستایی استان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه تعداد شهرهای برخوردار از نعمت گاز در استان به ۳۱ شهر که معادل ۸/۹۹ درصد جمعیت شهری استان است رسیده تصریح کرد: با گازرسانی به شهر رازقان در سال جاری تمام شهرهای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند که با گسترش شبکه گازرسانی به ۹۰ روستای دیگر می‌توان در سال ۸۹ استان مرکزی را به عنوان استان سبز کشور در زمینه گازرسانی معرفی کرد.