دنیای اقتصاد - همدان - محبوبه یادگاری: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: ۳۵۱ واحد مسکونی با اعتبار ۹۸ میلیارد ریال و زیربنای ۳۰ هزارو ۳۴ مترمربع همزمان با دهه فجر(هفته جاری) در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن ظفری با بیان اینکه این واحدها در ۷ شهرستان استان به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: متراژ این واحدها هر کدام ۶۱ مترمربع است که با ۱۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار افراد واجد شرایط قرار می‌گیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان خاطرنشان کرد: طی سال جاری تعداد ۴۵۳ واحد مسکونی شامل پروژه‌های ۴۲ واحدی نهاوند، ۴۸ واحدی تویسرکان، ۱۴۶ واحدی ملایر، ۲۸ واحدی بهار، ۲۸ واحدی کبودر آهنگ،۱۲ واحدی نهاوند، ۱۲ و ۲۴ واحدی اسدآباد،

۵۳ واحدی همدان و ۶۰ واحدی سرکان در سطح استان در دست ساخت است.

وی افزود: در سال آتی نیز آغاز عملیات اجرایی سه پروژه در شهرهای پرجمعیت استان شامل شهرهای همدان به تعداد ۱۸۰ واحد، ملایر به تعداد ۱۷۶ واحد و نهاوند ۱۶۹ واحد در برنامه بنیاد مسکن قرار دارد که عملیات احداث این واحدها در اوایل سال آینده آغاز می‌شود.

ظفری گفت: از آن جا که در مصوبه نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در اصل ۱۲۷ قانون اساسی اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان قائم مقام وزارت مسکن و شهرسازی واگذار شده، این بنیاد نیز در ۲۱ شهر استان اقدام به فراخوان و ثبت نام از متقاضیان فاقد مسکن و زمین برای استفاده از تسهیلات مسکن مهر در قالب انفرادی، تعاونی و گروه‌های ساخت کرده است.

وی ابراز کرد: تا به حال جمع کل متقاضیان ثبت‌نامی ۳ هزار و ۶۳۳ نفر بود که پس از کنترل احراز شرایط چهارگانه مسکن مهر معرفی متقاضیان به بانک برای انعقاد قرارداد انجام می‌گیرد که تاکنون ۲ هزار و ۹۷۲ نفر از متقاضیان تایید، تعداد یک هزار و ۲۰۱ نفر به بانک عامل معرفی و تعداد ۳۷۷ نفر نیز موفق به عقد قرارداد شده‌اند.

وی در ادامه استان همدان را پرچمدار تهیه طرح‌های ‌هادی روستایی دانست و گفت: در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان دارای طرح‌هادی روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه ۱۲۷ روستای زیر ۲۰ خانوار در استان همدان وجود دارد، افزود: تا به امروز ۵۴ روستای زیر ۲۰ خانوار استان همدان دارای طرح تعیین محدوده شده‌اند و باقی مانده این روستاها در طول سال آینده به اتمام می‌رسد.

ظفری ادامه داد: همچنین امسال عملیات اجرایی طرح‌هادی در ۲۱ روستای همدان با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۶۵۱ میلیون ریال انجام شده که به این ترتیب بالغ بر ۴۰ هزار و ۷۴۶ نفر از مزایای اجرای این طرح برخوردار شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان در خصوص وضعیت روستاهای با هدف گردشگری در همدان نیز ابراز کرد: تاکنون ۱۷ روستا در سطح استان، شاخص‌های هدف گردشگری را اخذ کرده‌اند که کار اجرا در برخی از آن‌ها نیز شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تا به امروز ۱۰۳ هزار و ۶۰۲ فقره سند مالکیت در سطح روستاهای استان همدان صادر و تحویل مردم شده است.

ظفری با بیان اینکه ۷۰ درصد اماکن روستایی استان همدان دارای سند مالکیت روستایی است، بیان کرد: این میزان از صدور سند مالکیت، شاخص بسیار خوبی را در سطح ملی برای استان همدان رقم زده است.

وی گفت: تا به امروز ۲ میلیون و ۱۶۰ فقره سند مالکیت روستایی در سطح کشور صادر شده که از این میان ۴ هزار فقره آن؛ یعنی نزدیک به ۸/۴ درصد متعلق به استان همدان است.