هرمزگان دومین استان در  ضریب نفوذ تلفن همراه است

دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات استان هرمزگان گفت: ظرفیت سوییچ ۶۰۰هزار شماره نوکیا در استان هرمزگان به ۸۰۰هزار شماره افزایش یافت و ترافیک بر روی آن برگردان شد.

مهندس امیر یگانه افزود: در راستای افزایش ظرفیت و پوشش شبکه تلفن همراه در سطح استان نیز پروژه‌های فاز چهار، بین فرمانداری‌ها، ریلی و رپیترها در حال انجام می‌باشد و دو پروژه بزرگ فاز ۳ و جاده‌ای نیز به اتمام رسیده است.

به گفته وی، استان هرمزگان بیشترین درآمد و ارلا‌نگ مصرفی شبکه تلفن همراه به ازای هر خط را دارا است و از نظر ضریب نفوذ با نمره ۱/ ۴۶ درصد و تعداد ۶۹۸هزارو ۹۸۰مشترک اعتباری و دائمی همراه اول، دومین استان کشور است.

مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات استان هرمزگان در ادامه به تحولات آتی مجموعه تحت مسوولیت خود اشاره و بیان کرد: فعال‌سازی رومینگ بین همراه اول با تلفن‌های روستاییGSM از پروژه‌های آتی ارتباطات سیار استان می‌باشد که مقدمات اجرایی آن نیز فراهم شده است. وی اظهار امیدواری کرد: به زودی ‌این پروژه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و نقش موثر خود را در مسیر توسعه استان‌ایفا خواهد کرد.

مهندس یگانه همچنین به روند رو به رشد و ارتقای سطح کیفیت و نمره کل شبکه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سیر ارتقای زیرساخت‌ها، جایگاه هرمزگان را از استان سی‌ام کشور به رتبه دوازدهم رسانده است که انشاءالله در صدد هستیم با اجرای برنامه‌های گسترده و توسعه زیربناهای فنی، به جایگاه ممتاز کشوری دست یابیم.

این مقام مسوول همچنین مکانیزه شدن سیستم دسترسی به پرونده مشترکین و تجهیز حدود ۲۸ دفتر ICTروستایی به خدمات مشترکین تلفن همراه اول، انجام خدمات به صورت غیرحضوری از طریق سایتMCI.IR،ایجاد مرکزCRM برای پاسخگویی به شکایات مردمی از طریق شماره ۰۹۹۹۰، برقراری پوشش سکوهای نفتی و فعال‌سازی ‌جملهpersian GULF(خلیج فارس) بر روی سیگنال همراه اول مناطق دریایی محدوده استان به سمت مرزهای آبی جنوب را از اهم اقدامات انجام شده در شبکه ارتباطات سیار استان اعلام کرد.