دنیای اقتصاد - اصفهان: شهردار اصفهان گفت: تاکنون تنها شهرداری اصفهان برای عملیات اجرایی طرح بزرگ ملی عتیق اعتبار اختصاص داده است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، مرتضی سقاییان‌نژاد با اعلام این مطلب اظهار امیدواری کرد، در آینده نزدیک ردیفی از بودجه‌های سازمان مسکن و شهرسازی و میراث فرهنگی استان برای این طرح اختصاص یابد.

وی افزود: در مجموع این طرح عظیم چند صد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در مرحله نخست دو زیرگذر شمالی، جنوبی، شرقی و غربی آن بهره‌برداری می‌شود.

سقاییان‌نژاد تصریح کرد: دو زیرگذر مذکور تا هشت ماه دیگر و در مجموع به مدت یک‌سال تحویل شهروندان اصفهانی می‌شود، در حالی که بر اساس برنامه‌های مدون مقرر شده بود این مرحله از پروژه احیای میدان عتیق در مدت دو سال اجرا شود.

وی خطاب به شهروندان تحت‌شعاع طرح گفت:‌ کسبه این محدوده تقریبا از نظر کسب و کار با محدودیت مواجه شده‌اند، از این رو با استفاده بهینه از علم و تجربه کارشناسان و متخصصان زمان اجرای عملیات اجرایی زیرگذرها به یک سال تقلیل یافت.

سقاییان نژاد با تاکید بر اینکه مدیریت شهری کلان شهر اصفهان با برنامه‌‌ریزی دقیق طرح احیای میدان بزرگ و قدیمی عتیق اصفهان را در دستور مستمر کار خود دارد، تصریح کرد: ‌در تمام مراحل اجرایی با سرعت و دقت و در نظر گرفتن تمام مباحث اقتصادی و به ‌صورت شبانه‌روز عمل می‌شود. وی بیان کرد: با وجود تمام برنامه‌ریزی‌های دقیق و تدابیر اندیشیده شده،‌ ظرفیت کاری و فعالیت شرکت‌های تاسیساتی با سرعت عمل مدیریت شهری وفق ندارد و لذا برخی معضلات و حوادث پیش‌بینی نشده در اجرا اجتناب‌ناپذیر است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: فاز سوم طرح، ساخت محوطه ۳۲ هکتاری میدان اصلی عتیق است که بیش از ۲۰ طرح فرهنگی، تجاری، اقامتی و توریستی با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود تا مثل شهر تاریخی ـ فرهنگی اصفهان قدیم جایگاه اصلی خود را بازیابد.

بر اساس این گزارش، طرح بزرگ ملی عتیق در محدوده مرکزی کلان شهر اصفهان خیابان‌های ‌هاتف و علامه مجلسی در مسیر شمالی جنوبی و بالعکس و خیابان‌های ولی‌عصر (عج) و جمال‌الدین عبدالرزاق در مسیر شرقی غربی و بالعکس در حال اجرا است.

محدوده این خیابان‌ها بیشترین بافت‌های فرسوده و قدیمی را در خود جای داده است و به همین علت این محدوده همپای شرایط جدید زندگی شهری رشد نکرده است.