دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک رفتار: در مراسمی با حضور وزیر راه و ترابری و استاندار آذربایجان شرقی شرکت هواپیمایی آتا ایرلاین در کلان شهر تبریز به بهره‌برداری رسید.

احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم هواپیمایی «آتا» را قطعه‌ای از پازل توسعه آذربایجان شرقی دانست. وی افزود: در چشم‌اندازی که برای توسعه استان ترسیم کرده‌ایم، حمل و نقل به عنوان موتور محرک اقتصادی نقش دارد و افتتاح این شرکت هوایی و فعالیت‌های دیگر در زمینه حمل‌و‌نقل از جمله فعالیت‌های این بخش است.

بیگی خاطرنشان کرد: با همکاری مسوولان و نمایندگان استا‌ن‌های مختلف مراحل کاری این شرکت هواپیمایی انجام شد و هم‌اکنون شاهد «ایرلاین» اختصاصی آذربایجان شرقی یعنی «آتا» هستیم.

بر اساس این گزارش، شرکت هواپیمایی «آتا» با سرمایه‌گذاری ۲۵۰‌میلیارد ریالی بخش خصوصی کار خود را آغاز کرد و نخستین پرواز خود را به مقصد مشهد مقدس انجام داد.

وزیر راه و ترابری در این مراسم گفت: به طور حتم این شرکت در سال‌های آینده به یکی از بهترین ایرلاین‌های منطقه تبدیل خواهد شد؛ چرا که این شرکت علاوه بر اینکه می‌تواند پروازهای خود را با هواپیماهای کوچک از تبریز به مقصد شهرهای مختلف کشور انجام دهد، بلکه قادر خواهد بود تبریز را به مقصد کشورهای باکو، نخجوان، ایروان، مسکو، آنکارا، استانبول، بغداد، نجف و... با پروازهای مستقیم رفت و برگشت پوشش دهد.

محمد رضا زنوزی مطلق، سرمایه‌گذار این شرکت هواپیمایی نیز در این مراسم با بیان اینکه این شرکت با ۴ فروند هواپیما در کلان شهر تبریز فعالیت خود را آغاز کرده اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک با افزایش چند فروند هواپیمای دیگر به ناوگان فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.

وی افزود: هواپیماهای شرکت ساخت سال ۱۹۹۶ بوده و هر یک ظرفیت حمل ۱۶۵ مسافر را دارند. زنوزی تصریح کرد: با در نظر گرفتن استانداردهای بین‌المللی مجوز پروازهای خارجی نیز به این شرکت هواپیمایی داده شده است.