دنیای اقتصاد - بندرعباس: هیاتی اقتصادی و بازرگانی از ۵ کشور اروپایی از زیرساخت‌ها و تجهیزات مجتمع بندری شهید رجایی بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این هیات ۸ نفره اروپایی را وزیر مختار کشور سوئد، دبیر اول اقتصادی سفارت‌های آلمان و دانمارک و رایزنان اقتصادی و بازرگانی کشورهای اتریش، بلژیک و آلمان تشکیل می‌دادند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص این بازدید گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته در مجتمع بندری شهید رجایی و شرایط مناسب کشور در بحث ترانزیت، این هیات درحال بررسی برای استفاده از این شرایط و امکانات برای تسهیل ترانزیت خود به سمت کشورهایCIS و ترکیه هستند.

سید محمد حکیمی افزود: بندر شهید رجایی با قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال - جنوب بهترین مزیت برای ترانزیت محسوب می‌شود.

وی در عین حال به وضعیت ترانزیت در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد با تدابیر اندیشیده شده در بحث ترانزیت، فرصت‌های جدیدی در این بخش نصیب کشورمان شود و ایران بتواند سهم بیشتری طی سال‌های آینده در این بخش نصیب خود کند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ادامه داد: با اقدامات انجام شده در این بندر سطح خدمات‌رسانی تا حد مطلوبی افزایش یافته تا جایی که کشتی‌های اقیانوس‌پیما و نسل هفتم، تمایل به حضور در این بندر دارند و این باعث شده علاوه بر بالا رفتن جایگاه این بندر، زمینه حضور و تمایل سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز افزایش یابد.