مشهد- زهره الوندی: رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی خواستار حذف تعرفه ریلی حمل کالا براساس شعاع ۱۵۰ کیلومتر در استان شد و گفت: این تعرفه از جمله موانع صادراتی در استان است. مهندس محمود سیادت در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در ادامه با بیان اینکه در بخش صادرات با مشکلات گمرگی و تخصیص تسهیلات بانکی مواجه هستیم، بر آماده کردن زیرساخت‌های لازم سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس تاکید کرد و گفت: افزایش سرمایه‌گذاری و صادرات در این منطقه در گروی توسعه زیرساخت‌های آن است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات آن در جهت توسعه صادرات از مهم‌ترین اهداف این اتحادیه در این منطقه است، اظهار کرد: رفع موانع سرمایه‌گذاری در جهت صادرات از جمله مشکلات ریلی و گمرکی و اختصاص امتیازاتی مانند معافیت‌ها می‌تواند باعث تمایل افراد جهت سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: اعضای این اتحادیه به‌رغم خالی بودن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مانند شهرک‌های صنعتی و مشکلات اقتصادی، به دلیل ارادت به امام رضا(ع) در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، هر چند که بحران اخیر اقتصادی و رقابت نابرابر با رقبا صادرات را با چالش جدی مواجه

کرده است.