100 مصوبه حاصل سفر سوم دولت به استان فارس

دنیای اقتصاد - رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت دهم در چهارمین سفر از دور سوم سفرهای استانی این بار مهمان مردم خونگرم استان فارس شدند و مورد استقبال پرشور مردم این خطه از میهن قرار گرفتند.

فارس؛ میراث کهن ایران‌زمین محمود احمدی‌نژاد پس از ورود به شیراز در حافظیه به سخنرانی پرداخت.

احمدی‌نژاد استان فارس را پرچمدار نجابت، شعور و عشق ملت ایران و میراث کهن این سرزمین دانست.

وی اظهار کرد: فارس مهد ادب، ایمان، علم و شجاعت و قلب همه ملت ایران و شیراز نیز قلب فارس است.

احمدی‌نژاد گفت: هنر و ادب ایران، مرهون شاعران و ادیبان شیرین سخن این دیار است و حافظ و سعدی سال‌های سال دل‌ها را به‌سوی خداوند متعال و امام عصر (عج) متوجه می‌کنند و در آثارشان حکمت، هدایت و محبت و عشق موج می‌زند.

وی با بیان اینکه من از صمیم قلب مردم فارس و شیراز را دوست می‌دارم، افزود: جوانان شیراز پرچمدار شجاعت و فداکاری جوانان ایران هستند.

بیش از ۱۰۰ مصوبه

بر اساس این گزارش هیات دولت در جلسه سفر استانی که به ریاست معاون اول رییس جمهور در شیراز برگزار شد؛ تصمیماتی در راستای اعتلای فضای فرهنگی و همچنین پیشبرد پیشرفت و عدالت در استان فارس و تحقق کامل مصوبات سفرهای دوره گذشته اتخاذ کرد.

رییس‌جمهوری در گفت‌وگوی ویژه تلویزیونی با شبکه استان فارس دراین‌باره گفت: در سفر سوم هیات دولت به استان فارس بیش از ۱۰۰ عنوان مصوبه برای این استان به تصویب رسید .

به گزارش ایرنا دکتر محمود احمدی‌نژاد افزود: طرح توسعه حرم شاهچراغ (ع)، توسعه مقبره حافظ و سعدی، توسعه تخت جمشید، ترویج فرهنگ زیارت و کار فرهنگی در حرم احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در دستور کار دولت در این سفر بود.

وی همچنین به مشکلات کارگران کارخانه مخابراتی راه دور ایران که مدت ۱۲ ماه است حقوق نگرفته‌اند اشاره و اظهار کرد: کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران در قبل از دولت نهم به صورت کارشناسی نشده واگذار شد و بعد از اینکه دولت نهم بر سر کار آمد برای حل مشکلات کارگران این کارخانه مدیریت آن را دولتی کرد.

احمدی‌نژاد افزود: بنا شد که بخشی از کارگران این کارخانه بازنشسته شوند و خود کارخانه نیز با قراردادهای شرکت مخابرات فعال شود.

وی ادامه داد: بنا شده است وزیر صنایع به تمام شرکت‌های مخابراتی استان‌های کشور اعلام کند که محصولاتی خارجی را وارد نکنند و فقط از محصولات این شرکت استفاده کنند که این باعث حل بخشی از مشکلات این کارخانه خواهد شد و امیدواریم تا چند ماه آینده بتوانیم مشکلات این کارخانه را حل کنیم.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷ شرکت هستند که دچار مشکل حاد می‌باشند که این شرکت‌ها در قبل از دولت نهم واگذار شده‌اند و شرکت‌هایی که در دولت نهم واگذار شده‌اند از طریق بورس واگذار شده و بر روند کار آنها نظارت شده تا مشکل حادی به وجود نیاید.

رییس‌جمهوری در زمینه وضعیت مسکن مهر نیز گفت: خوشبختانه تحرک‌های خوبی در زمینه مسکن مهر در استان‌ها شروع شده که امیدواریم به زودی شاهد به سرانجام رسیدن این طرح‌ها باشیم. دکتر احمدی‌نژاد همچنین به سهام عدالت اشاره و اظهار کرد: سود سهام عدالت به دلیل بحران‌های اقتصادی که در جهان وجود داشت صنایع، سودها را کمی با تاخیر به ما پرداخت کردند که امیدواریم به زودی سود سهام عدالت پرداخت شود.

وی افزود: در بخش زیرساخت‌های فرهنگی نیز بودجه خوبی برای گردشگری زیارتی، گردشگری تفریحی و گردشگری درمانی اختصاص داده شده است که البته سرمایه‌گذاران هم باید در این امر مشارکت داشته باشند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: همچنین در زمینه ایجاد شهر سلامت و مراکز فرهنگی مصوبات خوبی داشتیم و بودجه خوبی به کارها اختصاص دادیم.

رییس‌جمهوری گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به بودجه سالانه استان فارس در بخش فرهنگی اضافه می‌شود و اگر طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اجرا شود حمایت‌های بیشتری از این استان خواهیم کرد.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل، تکمیل راه آهن شیراز - اصفهان، راه آهن شیراز - بوشهر و عسلویه و بزرگراه شیراز -اصفهان، ایجاد یک شرکت هواپیمایی مستقل در استان فارس، ارائه ۱۰۰ درصد بودجه مترو شیراز، اجرای طرح هادی روستایی مصوباتی را داشته‌ایم.

وی افزود: در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری، استان فارس استان معین در جذب سرمایه‌گذاری کشورهای حوزه خلیج‌فارس انتخاب شد و همچنین تصمیم‌هایی در خصوص اشتغال فارغ‌التحصیلان گرفته شد.

دکتر احمدی نژاد بیان کرد: راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی، کارخانه فولادسازی، گازرسانی به روستاها، آبرسانی به روستاها‌، تکمیل نیروگاه‌ها و ساخت سد تنگ سرخ از جمله مصوبات دیگر هیات دولت در استان فارس است.

رییس‌جمهوری گفت: به فضل الهی طرح راه‌آهن شیراز - اصفهان به زودی تکمیل خواهد شد، البته باید گفت که پروژه راه‌آهن زمان‌بر است و هر موقع خط راه آهن راه می‌افتد چند ماه قطار باید به صورت آهسته از روی آن حرکت کند.

احمدی‌نژاد افزود‌: طرح‌هایی مثل راه‌آهن و پتروشیمی وقتی به تصویب می‌رسند چند سال کار طراحی و اقدامات اولیه آن طول می‌کشد.

وی ادامه داد: تمام مصوبه‌هایی که در استان‌ها به تصویب می‌رسد در یک برنامه زمانی اجرا می‌شود که ممکن است به لحاظ زمانی کم یا زیاد شود، ولی قطعا اجرا خواهد شد.

رییس جمهوری گفت: در گذشته مردم و نمایندگان مجلس سال‌ها ضرورت یک طرح را پیگیری می‌کردند؛ ولی الان دولت خود وارد میدان می‌شود و مشکلات مردم را از نزدیک می‌بیند و برای آن تصمیم‌گیری می‌کند.