همدان- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: به منظور فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق، نشستی مشترک با حضور نماینده مردم همدان در مجلس، مدیران عامل توزیع و تولید نیروگاه شهید مفتح همدان، آبفای شهری و جمعی از روحانیون استان همدان در نیروگاه شهید مفتح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این نشست، حاجی‌رضا تیموری مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به اقداماتی در خصوص مدیریت مصرف برق، این اقدامات را شامل ۸ مورد دانست و گفت: توجه به مواردی که به آنها اشاره می‌شود، بسیار ساده و شدنی است که می‌توان با اجرای آنها مصرف برق را مدیریت کرد.

وی این روش‌ها و اقدامات را شامل کاهش مصرف انرژی در ساعات اوج بار و استفاده از وسایل پرمصرف در ساعاتی غیر از این ساعات، استفاده از وسایل خانگی استاندارد با برچسب انرژی، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و نصب آنها در مکان‌های مناسب، تنظیمات مناسب سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ساختمان‌ها و استفاده از طراحی وسایل استاندارد برای تاسیسات الکتریکی ساختمان‌ها دانست.

وی همچنین کنترل قبض‌های برق و حساسیت نسبت به میزان مصرف برق و آشناسازی فرزندان با فرهنگ صرفه‌جویی منطقی انرژی را از دیگر مواردی دانست که باید به آنها توجه کرد.