صندوق توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی در فارس تشکیل شد

شیراز- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: صندوق توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی در استان فارس تشکیل شد. شهراب شرفی، معاون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان فارس با اعلام خبر فوق، محور اصلی فعالیت صندوق توسعه صادرات را تلاش برای تحقق توسعه صادرات و ارتقای سهم صادرات استان فارس در جهان دانست و گفت: حمایت و پشتیبانی از صادرات کالاها، ارائه خدمات بازاریابی، میزبانی یا شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، ارائه مشاوره‌های صادراتی، مشارکت در ایجاد واحدهای تولید صادراتی، تشکیل بانک اطلاعات در زمینه صادرات، پیگیری تحقق تفاهم‌نامه‌های تجاری، پذیرش و اعزام هیات‌تجاری و بازاریابی به نقاط مختلف، اعمال سیاست‌های تشویقی و برگزاری دوره‌های آموزشی، همایشی و کارگاه‌های مرتبط از جمله فعالیت‌های این صندوق است.

وی با بیان اینکه این صندوق با سرمایه و سهام اولیه یک‌میلیارد ریال تشکیل شده، گفت: این سرمایه به یک‌میلیون سهم هزار ریالی تقسیم شده است.

شرفی سرمایه غیرنقدی اختصاص‌یافته به این صندوق را نیز ۹میلیارد ریال اعلام کرد. معاون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان فارس گفت: با توجه به اینکه افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی، کاهش صادرات منابع اولیه و ایجاد توازن در میزان واردات و صادرات از دغدغه‌های مسوولان بخش دولتی و خصوصی است و آمارهای منتشر شده توسط سازمان تجارت جهانی نشان‌دهنده سهم ناچیز صادرات کشورمان در مقایسه با صادرات جهان دارد، ایجاد چنین صندوقی ضروری به نظر می‌رسید.