خسارت 2میلیارد ریالی سارقان به شبکه‌های توزیع برق غرب مازندران

ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد:در ۸ماه نخست سال‌جاری، سارقان برق بالغ‌بر ۲میلیارد و ۲۳۵میلیون ریال به شبکه‌های توزیع برق غرب مازندران خسارت وارد کردند. نورا... دهبندی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران، با بیان مطلب فوق افزود: طی هشت‌ماه اول سال‌جاری ۲۳هزار و ۵۳۶کیلوگرم سیم در مقاطع ۲۵ و ۳۵ شبکه‌های توزیع برق به ارزش بالغ‌بر ۲میلیارد و ۲۳۵میلیون ریال توسط سارقان به سرقت رفته است. وی بیشترین حجم سرقت انجام گرفته را مربوط به منطقه چالوس و نوشهر و در تیرماه اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه در بودجه‌های مربوط امکان پیش‌بینی برای جبران خسارات ناشی از سرقت‌ها وجود ندارد، این مساله ما را در ترمیم شبکه‌های به سرقت رفته با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

دهبندی با اشاره به اینکه سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع یک پدیده نابهنجار است که متاسفانه شاهد رشد آن هستیم، گفت: سرقت تجهیزات برق علاوه بر خسارت به مشترکان، برنامه‌های ساخت و اصلاح شبکه‌های توزیع برق منطقه را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و روند ارائه خدمات به مشترکان را نیز دچار مشکل خواهد کرد.

وی به پیگیری‌های معمول انجام شده از طریق واحد‌های حقوقی، حراست، روابط عمومی و... اشاره کرد و افزود: سعی شده است تا هماهنگی کامل و مستمر خود را با نیروهای انتظامی شهرستان‌ها حفظ کنیم و با اطلاع‌رسانی در این خصوص به آگاه‌سازی و تنویر افکار عمومی بپردازیم و با پیگیری‌های مستمر قضایی در خصوص برخورد با سارقان نسبت به رد عین یا قیمت کالاهای مسروقه اقدام به عمل آید.

وی ابراز امیدوار کرد که با اقدامات و تدابیر پیش‌بینی شده برای رفع این مشکلات بتوان در کاهش جرم موفق شویم. البته باید یادآور شد که اکثر سرقت‌ها بر روی شبکه‌های برق مناطق روستایی، حاشیه شهرها و مناطق کم‌جمعیت رخ می‌دهد.